Extrakonsert insatt i Göteborg! Soulkungen Eric Gadd "Gadd, hopp och kärlek" gästar Kajskjul 8 våren 2022

Sveriges okrönte soulkung Eric Gadd är tillbaka på Kajskjul 8 den 22 och 23 april. Det är stort tryck på biljetterna vilket lett till att Kajskjul 8 släpper upp ytterligare ett datum. Med sig i bagaget har Eric många nya låtar bland annat ”Snälla Eric” och en uppsjö av gamla hits såsom "My Personality", "Do You Believe In Me", "Stockholm Står Kvar" och "The Right Way" och många fler.

Eric Gadd har varit verksam som artist i över 30 år, släppt massor av album, belönats med Grammisstatyetter, förärats med guld- och platinaskivor samt turnérat konstant.

- Det blir tvära kast mellan innerligt, nära & att vi bygger upp ett extatiskt drag. Jag tänker hoppa respektlöst mellan mina gamla hits och nya låtar. Ser fram emot att komma tillbaka till Kajskjul 8 och möta publiken, hälsar Gadd.

På turnén tar Eric med sig musikerna Rebecca Meiselbach (percussion, sång) och Helmer Norrby (bas, keyboard, maskiner, sång).

Eric Gadd "Gadd, Hopp och Kärlek" kommer till Kajskjul 8 den 22 och 23 april, (Extrakonsert insatt den 23 april). Biljetterna är släppta via www.kajskjul8.se

Eric Gadd debuterade med plattan Hello! 1987 och har sedan dess släppt ytterligare elva studioalbum. Mannen bakom klassiker som Bara himlen ser på, Do You Believe in Me, Why Don’t You, Why Don’t I och Vi kommer aldrig att förlora, har Grammisbelönats tre gånger, sålt guld- och platinaskivor både dubbelt och trippelt.

Han är en uppskattad liveartist som uppträtt live fler än 4 000 gånger. Utöver konstant turnerande var Eric Gadd en av de första artisterna som spelade på Restaurang Strandvägen 1, fem kvällar i veckan under en hel månad.

Under 2017 firade Eric Gadd 30 år som artist och i september 2018 debuterade han med den egna, kritikerrosade showen ”OMG” på Hamburger Börs i Stockholm.

Han har även gjort succé i TV, det senaste året genom att vinna Sveriges mästerkock VIP på TV4. 2020 var han med i Klassfesten och 2018 kunde du se honom i Så mycket bättre.

KAJSKJUL 8, ALL THINGS LIVE

PR: Press och intervju-förfrågningar kontakta: Rickard Werecki tfn:0707178008 pr@werecki.com

Werecki Promotion Company www.werecki.com

Press och intervju-förfrågningar kontakta: Rickard Werecki tfn: 0707178008 pr@werecki.com

Promotion och kommunikationsbyrå inom Teater, Artist, Turnéer, Konserter, Musik, Skivreleaser, Film, Bokreleaser, Podcast, Evenemang, Kultur och Nöje!