”Fotspår i snön” är första låten ut från en ny kommande samling 2024 av Roger Rönning!

"Fotspår i snön" släpps den 17:e januari och är ett första smakprov från en ny kommande samling underbara låtar 2024 med Roger Rönning. Som alltid är Rogers varma röst och akustiska gitarr i centrum och Gunnar Nordén har bistått med arrangemang, produktion och mix. Roger med en känslig, melankolisk sång vars svepande akustiska klanger för tankarna till tidlösa legendarer som Joni Mitchell och Crosby, Stills & Nash.

Lyssna på "Fotspår i snön" via (Spotify) klicka här...

Roger följer som alltid sitt hjärtas röst när han skriver. Texten handlar denna gång om två människor som har en relation men har olika uppfattningar om verkligheten och därför inte kan komma överens om vad som är sant eller ej.

En stark låt med en varm röst och ett sound som saknar bäst före-datum!

Roger Rönning albumdebuterade som soloartist 1977 och firade 2022 med sitt album, ”Känslor har ingen ålder” 45 år som soloartist. Han slog igenom 1979 med ”Tiden bara går” och har sedan dess haft ett antal radiohits, däribland ”Det händer bara en gång” och ”Taxi 455”. Han har till dags dato släppt 15 album med nyskriven musik samt några samlingsplattor och har över 260 låtar förlagda på Stim.
Hans låtar kännetecknas av groove, en varm, sträv stämma och klarsynta texter om hur det är att vara människa. Han har aldrig varit den som använt de största orden eller det skrikigaste tonfallet. Han har heller inte varit typen som gått på premiärer och minglat. Kanske är det därför han ofta gått under radarn när det gäller mediabevakning. De som har följt hans musik har däremot fått desto mer av tankeväckande texter och varma melodier som varit som följeslagare genom livets olika skeden.

PRM RECORDS

PR: WERECKI PROMOTION

Kontakt: Rickard Werecki 0707178008 pr@werecki.com WERECKI PROMOTION www.werecki.com