Höstturné med "A Tribute to Dire Straits"!

Höstturné med "A Tribute to Dire Straits"!

Efter flera utsålda turnéer både utomlands och i Sverige är det nu dags för en ny höstturné. I november beger sig medlemmarna i "A tribute to Dire Straits" ut på vägarna för 6 konserter på några utvalda orter i södra- och mellansverige, med start i Malmö den 8 november.

- Dire Straits & Mark Knopfler har en fantastisk låtskatt och vi älskar att komma ut och spela! Vi är tacksamma att vår publik är trogen och precis som oss, inte verkar få nog. Säger Totte Rajamäki som är sångare i bandet.

Turnéplan hösten 2024:
8 november Malmö, Slagthuset
9 november Grängesberg, Cassels
14 november Nyköping, Culturum
15 november Vara, Konserthuset
16 november Karlstad, Scalateatern
17 november Örebro, konserthuset - support "Eric Clapton Tribute"
Biljetter via nojet.se

A tribute to Dire Straits: I mer än tio år har detta erfarna band dedikerat sig åt att fånga essensen och magin hos det legendariska Dire Straits. De har åkt land och rike runt och spelat för utsålda hus både i Sverige, Danmark, Finland, Holland mm. Fansen har vant sig vid musikaliska höjdarupplevelser när bandet återskapar hits som “Sultans of Swing,” “Money for Nothing,” “Walk of Life” och många många fler. Från Mark Knopflers karakteristiska gitarrstil till bandets signaturljud lovar denna hyllning en autentisk och engagerande upplevelse för fans i alla åldrar.

Bandet har sin bas i Mariestad och består av;
Totte Rajamäki – Sång, Gitarr
Stefan Jonsson – Gitarr
Jan Steel – Bas, Kör
Martin Lindqvist – Saxofon, Keyboard, percussion