Internationella, sensationella och omåtligt populära gruppen “The Ukulele Orchestra of Great Britain” till Sverige!

Den engelska ukulele gruppen George Hinchliffe's ”The Ukulele Orchestra of Great Britain” är en internationell sensation och något av en nationalklenod hemma i Storbritannien. Genom åren har de flitigt turnerat runt om i världen. Nu är det klart att succégruppen gästar 7 orter i Sverige våren 2020.

Deras fantastiska historia spänner över 30 år och har gått från nyfikenhet till virtuositet och från lantliga småscener till Carnegie Hall. Med instrument köpta för växelpengar har orkestern spelat för kungligheter på The Royal Albert Hall,Operahuset i Sydney och på den jättelika Glastonburyfestivalen.

På enmer eller mindreständigt pågående världsturné levererar orkestern härlig underhållningmedtorr engelsk humor ochenoemotståndligochsvängig musik.Gruppenär mästare påatt göradet oväntade, vare sigiegensinniga och underbara tolkningar av folkmusik, klassiska pärlor, rock och pop ellerför den delen avsinaegna kompositioner.

Läs mer via: www.ukuleleorchestra.com

Turnéplan 2020 ”The Ukulele Orchestra of Great Britain”

28 februari Gävle, Konserthus

29 februari Östersund Folkets hus