”Jäkelskap i Kikar ́n” tar farväl av Dag-Otto på Lisebergsteatern våren 2017!

”Jäkelskap i Kikar ́n” tar farväl av Dag-Otto på Lisebergsteatern våren 2017!

Med publiksuccén ”Jäkelskap i Kikar ́n” våren 2017 på Lisebergsteatern kröner man 20 år av skratt med succégänget från Vallarnas friluftsteater. Jubileumsfarsen tar även farväl av Jojje Jönssons omåttligt populära karaktär ”Dag-Otto Flink”. Över 300 000 vänner på Facebook vittnar om att det kommer vara en hel del som kommer att sakna den tokiga brevbäraren på scenen.

Karaktären ”Dag-Otto” kom till 2001 inför föreställningen "Snålvatten & Jäkelskap" av en ren händelse, under ett rep med Krister Classon och Jojje själv. När Jojje prövade ett par löständer och av misstag började prata utan bokstaven ”r” vek sig Krister av skratt och ropade ”behåll det!”. Dag-Otto blev på kort tid en av de stora stjärnorna under Vallarnas 20-åriga historia. Han har gjort tusentals föreställningar med karaktären. Men efter att föreställningen spelat på Lisebergsteatern i vår så får man vänta. Om Dag-Otto någonsin står på scenen igen vet ingen. Inte ens Jojje själv.

"Jag är så innerligt glad att figuren har blivit så stor", säger Jojje.

”Lugn, Jag e fottfa´ande en å sjuttifem lång!” säger Dag-Otto.

Nypremiär på Lisebergsteatern den 3 februari 2017. Spelas t.o.m. den 29 april. Biljetter via: showtic.se och vallarna.se.

Föreställningen ”Jäkelskap i Kikar ́n” är den tredje och sista delen i den helt fristående Kikar-triologin av Lars Classon och Jojje Jönsson.

Tidernas publiksuccé! Över 1 200 000 gäster har besökt föreställningarna under årens lopp och ytterligare över 30 miljoner har sett dem på TV.

Jubileumsensemble: Jojje ”Dag-Otto” Jönsson, Stefan ”Stefan & Krister” Gerhardsson, Siw Carlsson, Bertram Heribertson, Anna Carlsson, Robin Stegmar, Karin Bergquist, Birte Heribertson och Ola Hedén. Regi: Ulf Dohlsten. Manus: Lars Classon och Jojje Jönsson. Producent: Janne Andersson, 2Entertain.

Föreställningar på Vallarnas friluftsteater genom åren:

2016 Jäkelskap i Kikar’n

1998 Där fick du

1997 Hemvärn och påssjuka

1996 Hemlighuset

Läs mer på: vallarna.se och showtic.se

Föreställningen presenteras av 2Entertain.

Presskontakt: Rickard Werecki, Werecki promotion company tfn: 0707178008, pr@werecki.com

Pressbilder/förställningsbilder och ytterligare pressinfo: www.werecki.com

Marknad och försäljning: Tobias Dorthé, 2Entertain tfn:0708697210, tobias.dorthe@2entertain.com