Lasse Sigfridsson gör succé - Etta på Sverigetopplistan!

Lasse Sigfridsson gör succé - Etta på Sverigetopplistan!

När Lasse Sigfridsson bestämde sig för att göra slag i saken och spela in sina favoritlåtar från sin tid i Lasse Stefanz hade han målet inställt på en sak, att ta låtarna tillbaks till Nashville i USA och spela in dem på plats, med några av de mest meriterade studiorävarna i countryvärldens huvudstad.

- För det var ofta så när vi satt och valde låtar, att vi lyssnade mycket på låtar från amerikanska countryartister och som vi sedan spelade in, säger Lasse.

Sagt och gjort - under ett par veckor våras spelades albumet in och i förra veckan släpptes det, och ingen kan säga att det var en dum tanke Lasse kommit på. För denna vecka gick albumet "På mitt sätt" rätt upp i toppen på den svenska topplistan!

- Det är helt otroligt. Det är så jag får nypa mig i armen för att se att jag inte drömmer. Visst jag har legat etta på topplistan med Lasse Stefanz och det var såklart kul, men som soloartist, det hade jag aldrig vågat hoppas säger Lasse. Det känns helt underbart!

På skivan samsas countrylåtar från USA som hans gamla band spelat in med ett gäng andra Lasse Stefanz-låtar som Lasse tyckte passade det sound Nashville-killarna kunde erbjuda och resultatet blev precis så bra som han bara vågat drömma om.

- Att få vara på plats och se dessa killar lira på låtar som jag levt med så länge och se när de gjorde dem till något nytt och fräscht var helt fantastiskt. Det ska bli otroligt kul nu är att få ringa till dom och berätta att de ligger etta på den svenska topplistan. För dom är jag Lassie. De tyckte det var kul att jag var döpt efter en hund skrattar Lasse.

Lasses sommar är fullbokad med konserter i alla former. Det är både allsångskvällar, renodlade konserter och som gästartist på olika danskvällar. Bland annat under Dansbandsveckan i Malung.

Lasse Sigfridsson facebook

ATENZIA RECORDS

Presskontakt: Rickard Werecki Lycknert, pr@werecki.com tfn:0707-178008

werecki promotion company

Pressbilder/pressinfo och downloads se: www.werecki.com

Kontakt: Atenzia Records Anneli Yinen via mail: anneli.ylinen@ginza.se

Atenzia Records är ett av Sveriges största oberoende skivbolag med folklighet som sitt motto.Vi startade våren 2011 och vi har släpps över 100 album varav över 40 hamnat på den svenska topplistan och ett tjugotal av dessa på topp 20. Vi har ett flertal grammisnomineringar. Vi har vunnit Manifestpriset tre år i följd och vi fick juryns specialpris på Guldklavengalan 2013. En gala där våra band varit nominerade och vunnit många priser. Atenzia Records ligger mitt i Västergötland i Fåglum (5 km från Nossebro).

Atenzia facebook

werecki promotion company - Promotion mot Press, Radio, Ny media och TV. Projektledning och rådgivning i samband med skivreleaser, teaterpremiärer, konserter, turnéer och krogshower. Promotionturneér, pressdagar med både internationella som nationella artister inom musik, teater och nöjesbranschen.

Besök oss gärna även på: www.werecki.com

Rickard Werecki Lycknert

e-post: pr@werecki.com