Magnus Nilsson släpper nytt från kommande soloalbumet ”Utan dig” -Albumrelease den 9 mars!

Den 9 mars 2016 anländer Magnus Nilssons tredje soloalbum "Utan dig". Albumet släpps som fysisk CD i väl valda ”DinSko” butiker och digitalt på Itunes, Spotify m.fl.

Det blir en skiva fylld av tidlös svensk kvalitetsrock med bett, bandkänsla och tänkvärda svenska texter. Nya singeln ”Bara fjorton år” är tagen från kommande soloalbumet. Med nya skivan planeras även en releasekonsert och albumets alla intäkterna går denna gång oavkortat till Läkare utan gränser.

–Det här är något jag verkligen tycker om att göra. Första albumet inbringade 150 000kr och gick till Rädda Barnen, säger Magnus Nilsson.

Förhandslyssna via (Soundcloud) Magnus Nilsson ”Bara fjorton år” klicka här…
Text & Musik: Magnus Nilsson

Download MP3/WAV via: www.werecki.com (Endast för promotion)

Om Magnus Nilsson:

Magnus Nilsson (Varberg) släppte sitt debutalbum "I min drömvärld" 2008. Alla intäkter från albumet av försäljningen skänktes oavkortat och inbringade 150 000 kronor till Rädda Barnen.

-Jag ville göra en sorts summering. Det blev ett kul projekt som jag gav mig själv i present. Sedan levde projektet vidare i och med konserter och uppmärksamhet i både press och radio. Säger Magnus Nilsson. Titelspåret blev exempelvis utmanare på Svensktoppen.

Andra albumet kom av bara farten 2011, mer loungeaktigt och arty som blev en hemlighetsfylld release och släpptes i en mindre samt mer exklusiv upplaga.

Nya albumet ”Utan dig” släpps den 9 mars 2016. Med musik och text av Magnus Nilsson och innehåller 12 nya låtar. Här har Magnus samlat musikerna Norpan Eriksson (som tidigare bland annat har spelat med Ulf Lundell och Lars Winnerbäck) och den grooviga basisten Surjo Benigh, legendariske gitarristen och multiinstrumentalisten Janne Bark, gitarristen Christof Jeppson, som spelar gitarr och lägger läckra sångstämmor och klaviaturspelaren Johan Ljuslin. Kompletterande gitarrer har lagts av Pontus Norman, som gett musiken lite extra skit under naglarna. Cecilia Vennersten sjunger två duetter. Producerat av Fredrik Larnemo i Recordia Studios.

Vid sidan om musiken är Magnus Nilsson en framgångsrik företagsledare inom svensk detaljhandel och en av ägarna Skandinaviens ledande skoförsäljningsföretag Nilson Group www.putfeetfirst.com

Läs mer se: www.magnusnilsson.nu

Pressbilder, info och downloads se: www.werecki.com

Albumrelease: Magnus Nilsson ”Utan dig” den 9 mars 2016.

RECORDIA MUSIC

Presskontakt: Rickard Werecki Lycknert tfn:0707-178008 pr@werecki.com