Maria Lundqvist "Om att våga flyga" Werecki promotion

Maria Lundqvist tar kritikerhyllade succéföreställningen från scenen till bioduken runt om i landet!

Efter att ha spelats för utsålda hus på landets scener i flera år, är det nu klart att Maria Lundqvists hyllade teaterföreställningen "Om att våga flyga" kommer att visas på bio runt om i hela landet med biopremiär den 6 oktober 2023. Nu ges det möjlighet att uppleva den obeskrivligt underhållande, kritikerhyllade, publikfavorit-föreställning "Om att våga flyga" (Se alla orter datum nedan).

- Det är en dröm som går i uppfyllelse. Att på bioduken få se och visa föreställningen “Om att våga flyga” är otroligt stort. Genom åren har jag och Kristoffer besökt så många städer, så många platser och önskat att vi hunnit med många fler, men av olika skäl inte lyckats. Nu kommer den äntligen att visas på bioduken och på biograferna, det är så roligt. Säger Maria Lundqvist.

På scen ser vi skådespelaren Maria Lundqvist, vars galet underhållande, gripande och helt unika scenspråk har fångat publiken och kritikerna över hela Sverige. Föreställningen upphöjs av fantastisk sång framförd av Kristoffer Hellström och med ackompanjemang och arrangemang av Arvid Svenungsson på piano och Lena Jonsson på fiol.

Filmproduktionen av "Om att våga flyga" på bio är ett samarbete mellan Audere Vivere AB och Folkets Hus och Parker/Live på Bio. Med deras gemensamma vision och passion för att ge publiken en unik och minnesvärd upplevelse, är förväntningarna höga inför den kommande biopremiären.

Föreställningen ”Om att våga flyga” hade premiär i Falköping våren 2019 och spelades för utsålda hus ända fram till hösten 2022. Inspelningen gjordes i Göteborg på Lorensbergsteatern 2022 och kom att bli den allra sista föreställningen.

- Jag vill med föreställningen bjuda in publiken i tanken och känslans värld kring funderingar om att våga och vilja flyga när livet fortfarande känns oändligt och ändå inte. Det blir tvära kast, mycket musik, vansinnigt lekfullt och på djupaste allvar. Färdiga nummer blandas med ofärdiga tankar. Det kommer bli väldigt roligt! Och de som sitter som biosalongsbesökare, får nu en exklusiv bakomfilmstitt i pausen. Dessutom kan de sitta lugnt och tryggt tillbakalutade i sina biostolar när Sally bryskt drar upp publiken i rampljuset på scenen. "Om att våga flyga" är en ljuvlig föreställning om att möta livet, ljuset och lusten tillsammans. Och min största övertygelse är att det går att förmedla lika starkt på bio som live. Säger Maria Lundqvist".

Maria Lundqvist "Om att våga flyga" visas på:
Halland
BOXHOLM, Boxholms Folkets Hus 6/10
GUSUM, Gusums Folkets Hus 6/10
NORRKÖPING, Cnema 6/10
Fler orter tillkommer löpande...

Biljetter och ytterligare info via: https://www.folketshusochparke...

AUDERE VIVERE, FOLKETS HUS & PARKER/LIVE PÅ BIO

PR och promotion ansvarig: Rickard Werecki tfn: 0707178008 mail: pr@werecki.com WERECKI PROMOTION www.werecki.com

Folketshus & Parker: Daniel Söderberg tfn: 070-715 43 51 mail: daniel.soderberg@folketshusochparker.se