Minnes och hyllningskonsert för Thorleif Torstensson!

Minnes och hyllningskonsert för Thorleif Torstensson!

Sveriges dansbandselit samlas till minneskonsert för Thorleif Torstensson som hastigt lämnade oss i januari tidigare i år. Få band har berört så många som Thorleifs. I över 50 år djupt förankrade i den svenska folkparkskulturen. Vad vore de lövade logarna, vackra sommarkvällarna och sista dansen utan Thorleifs smäktande saxofoner, taktfasta Svensktopphits och den klara distinkta rösten.

I januari 2021 avled sångaren och kapellmästaren Thorleif Torstensson och på dagen ett år efter hans bortgång bjuder dansbandseliten upp för en hyllning och minneskonsert till Thorleif och hans orkester i Växjö Konserthus den 9 januari 2022. En kväll med tolkningarna av en svensk låtskatt som varat i fem decennier med Thorleifs klassiska låtar tillsammans med dansbandseliten;

Arvingarna

Sten Nilsson (Sten & Stanley)

Olle Jönsson (Lasse Stefanz)

Hasse Carlsson (Flamingokvintetten)

Kjetil Granli (Streaplers)

Peter Larsson (Larz-Kristerz)

Kikki Danielsson

Mona G

Anne-Lie Rydé

Perikles

Göran Lindberg (Matz Bladhs)

Monia Sjöström (Grönwalls)

Ingmar Nordström

Thomas Deutgen

"Och du tände stjärnorna!" - En minnes konsert för Thorleif den 9 januari 2022 Växjö Konserthus kl19:00.

Biljetterna släpps fredag den 29 oktober kl.15:00 via: ticketmaster.se

Press: www.werecki.com

DEUTGEN AB

PR: Press och intervju-förfrågningar kontakta Rickard Werecki tfn: 0707178008 pr@werecki.com

Press och intervju-förfrågningar kontakta: Rickard Werecki tfn: 0707178008 pr@werecki.com

Promotion och kommunikationsbyrå inom Teater, Artist, Turnéer, Konserter, Musik, Skivreleaser, Film, Bokreleaser, Podcast, Evenemang, Kultur och Nöje!