Nu släpper svenska rockbandet Damn Delicious EP´n ”Live Session” release den 16 april 2014!

På kort tid har Damn Delicious blivit ett uppskattat rockband både live som på skiva. På deras nya EP har man samlat väl valda låtar från deras tidigare debutalbum i en livetagning ”Live Session” i samband med releasen släpps även en musikvideo. Se musikvideon via Youtube: http://www.youtube.com/watch?v=R7DOcGS6JQM EP "Live Session" släpps den 16 april 2014 (werecki music company / Soundland Music / Border Music).

Biografi:

En akustisk gitarr och ett gammalt trumset var allt som fanns i då 12 årige Samuel Bergs garage 2004, tillsammans med Kristofer Greczula bildade de bandet Damn Delicious. Grannar klagade, föräldrar skrek och rundgången tjöt men själva fick de aldrig nog. Redan vid 17 års ålder stod de tillsammans på en av Sveriges största festivaler ”Sweden Rock Festival” inför tusentals personer, vilket gav mersmak. De har flitigt spelat runt om i landet och kammade hem "Ginza Metal Battle" 2009. Debutsingel ”Livin' a lie” klättrade på den officiella svenska topplistan och de noterade en imponerande 16:e plats. 2012 murade Damn Delicious in sig i studion och spelade in debutalbumet "White Flag Burning" som släpptes juni 2013. Våren 2014 spelades Live Ep´n "Live session" in med väl valda låtar från albumet i en live tagning på Recordia studion i Varberg i samband spelades även musikvideon in och släpps parallellt den 16 april 2014. De fortsätter flitigt att spela live runt om i landet samtidigt som de nu påbörjat skrivandet av nya och kommande låtar.

Damn Delicious är Kristofer Greczula (22), Samuel Berg (22), Charlie Johansson (23), Tim Hallerhed (22), Marcus Thuen (21) alla uppvuxna och bosatta på Sveriges västkust, Falkenberg.

Läs mer via: www.damndeliciousmusic.com alt. www.werecki.com

Release EP: ”Live Session” den 16 april 2014.

WERECKI MUSIC COMPANY / SOUNDLAND MUSIC / BORDER MUSIC

Kontakt: Rickard Werecki Lycknert, werecki promotion company, tfn: 0707-178008 pr@werecki.com