Ny turné för Claes Malmbergs populära skrattfest och publiksuccé ”Mr Universum”!

Claes Malmberg förlänger succén ”Mr Universum” i höst och gästar 8 nya orter; Västerås, Gävle, Kungälv, Karlshamn, Östersund, Örnsköldsvik, Oskarshamn, och Skövde m.fl. hösten 2019.

Föreställningen ”Mr Universum” tar med oss på en sanslös resa bland galaxer och atomer. Från uppväxten på Kosmosgatan till livet efter döden. Om vetenskap och tro, kvantfysik och multiversum i ledning av Sveriges främsta estradör och skådespelare Claes Malmberg ackompanjerad på scen av Benneth Fagerlund. Det blir en skrattfest man sent ska glömma från Big Bang till Domedagen.

Turnéplan: ”Mr Universum”

1 nov – Västerås, Konserthus

2 nov – Gävle, Teater

6 nov – Karlstad, Scalateatern

7 nov – Kungälv, Mimers Hus

8 nov – Karlshamn, Stadsteatern

15 nov – Östersund, PB-Hallen Folkets Hus

16 nov – Örnsköldsvik, Folkan teater

22 nov – Oskarshamn, Stadsteatern

23 nov – Skövde, Stadsteatern

(med reservation för eventuella ändringar)

Biljetterna släpps på måndag den 26/8 via: www.ticketmaster.se alt. www.tickster.se

Claes Malmberg: En av Sveriges främsta estradör och skådespelare. Claes karriär tog fart med Ronny Jönsson, en fantastisk rollfigur med folklig stil och intresse för hårdrock. Han är även medverkat i långfilmer och tv-serier där han bland annat haft en betydande roll som pappan i Astrid Lindgrens populära film “Lotta på Bråkmakargatan”. Förutom att ha medverkat i hyllade TV-program som ”Måndagsklubben” har han även varit med i musikaler och stora teateruppsättningar och sommarteatern ”Jeppe på Berget” på Tjolöholms slott. Listan för alla hans uppdrag kan göras lång.

Läs mer via www.claesmalmberg.se

Pressbilder samt ytterligare info via: www.werecki.com

HELLMI AB

Presskontakt, intervjuförfrågningar via: Rickard Werecki tfn:0707178008 pr@werecki.com