Petra Mede’s kritikerrosade föreställning ”Den ofrivilliga divan” till Göteborg och Kajskjul 8 våren 2017

Hon är en av Sveriges främsta komiker och har lett Eurovision Song Contest inför drygt 200 miljoner tittare. I vår är Petra Mede äntligen tillbaka i hemstaden Göteborg och spelar sin nya kritikerrosade enmansföreställning ”Den ofrivilliga divan”. Nypremiär i Göteborg på Kajskjul 8 den 24 mars 2017. Biljetterna släpps måndag den 21 november.

Med ”Den ofrivilliga divan” gör Petra Mede ett försök att bringa klarhet i tillvaron. I den rappa föreställningen där hon bjuder på grubblerier, bryderier och sång, funderar hon också över hur man hämtar sig efter en uppväxt i Göteborg. Föreställningen har tidigare gjort succé på Maximteatern i Stockholm.

”Vi är så otroligt glada över att ha Petra Mede hos oss på Kajskjul 8 i vår. Vi älskar hennes fräcka framtoning och fyndiga, snabbtänkta repliker. Petra är en fullfjädrad artist i alla bemärkelser och vi ser verkligen fram emot att ha henne här hos oss”, säger Ulrika Kvarnhult, VD på Kajskjul 8.

”Den ofrivilliga divan” med Petra Mede spelas på Kajskjul 8 i Göteborg den 24 mars till den 1 april 2017. Biljetterna släpps måndagen den 21 november via www.kajskjul8.se, telefon:031-10 75 50 eller mail: bokning@kajskjul8.se

Läs mer: www.kajskjul8.se

KAJSKJUL 8

Presskontakt: Rickard Werecki tfn:0707178008 pr@werecki.com Werecki promotion company