Premiär för yogafestivalen "Conscious Minds" på Stockholms Stadion den 20 augusti med världskända yogaprofiler och folkkära artister!

Den 20 augusti blir det premiär för Sveriges första yogafestival i arenaformat "Conscious Minds" och Stockholms Stadion ska fyllas med yoga- och wellnessfantaster. Festivalen bjuder på en boost för både kropp och själ tillsammans med välkända instruktörer och artister som; "Yoga Girl", "Loreen", "Anton Ewald", "Maja Kristina", "Wiktoria", "Karl Dyall och Josefin Bengtsson", "Johnny Oduya", "Young Ho Kim" m.fl. som utlovar inspiration och energi i ledning av program och festivalledaren Agneta Sjödin.

Rachel Braathen "Yoga Girl" är en av de starkaste yogaprofilerna på den internationella marknaden och författare till bestsellern ”Yoga Girl”, välkänd inom yogavärlden för sin närvaro och förmåga att ta sig an såväl små grupper som att fylla stora arenor.

– Att få komma hem och göra detta i Stockholm känns såklart speciellt. Jag ser verkligen fram emot att få ge människor en unik upplevelse, att få yoga tillsammans med så många människor samtidigt är kraftfullt och ger så mycket tillbaka, säger Rachel.

Intresset för wellness och utövandet av yoga i olika former växer runtom i världen. "Conscious Minds" festivalen bjuder på en yogaupplevelse med en underbar mix från några av världens främsta inom yoga i kombination av meditation, inspiration och livemusik.

Bara i Sverige utövar uppskattningsvis över en miljon svenskar någon form av yoga eller meditationsövningar. Många ser att verktygen som yoga ger bidrar till exempelvis bättre fysiskt välmående, mental hälsa och förbättrad sömnkvalitet.

Unikt och storskaligt!

– Vi vill erbjuda något unikt, som inte finns eller har upplevts i storskaligt format tidigare. Bara tanken på att fylla Stockholm Stadion med olika yogaformer i kombination med livemusik ger rysningar säger projektledare Ingela Nilsson som tillsammans med Åsa Engman som bland annat ligger bakom "Ghost", Jesus Christ Superstar, Melodifestivalen skapat yogaproduktionen. Det kommer att bli mäktigt att se alla dessa människor yoga tillsammans fortsätter Ingela.

Välkända internationella instruktörer och artister medverkar.

Yoga & Mindfulness: Yoga Girl, Young Ho Kim, Karl Dyall & Josefine Bengtsson, Johnny Oduya & Daniel Müller, Magnus Fridh & Sheila Arnell. Frida Starvid, Shirin Djavidi, Jennie Liljefors, Lena Engman
Artister: Loreen, Wiktoria, Anton Ewald, Maja Kristina.
Programledare: Agneta Sjödin

Träffa inspiratörer i ”Conscious Talks tältet” som: Doctor Diamantis, Food Pharmacy, Charlotte Hagelin, Carina Sunding och författarna bakom Yogahjärnan m.fl.

Om "Conscious Minds" Festivalen: Tänk yogakonsert som vänder sig till alla som är intresserade av yoga.
Conscious Minds vill erbjuda en yogaupplevelse med världsartister inom yoga. Yogaklasserna tar oss in i flöden där livemusiken förenas med yogans olika energinivåer och olika yogastilar. Det kommer att bli en dag att minnas. Exempelvis möter ni en av yogafestivalernas mest eftertraktade yogi ”Young Ho Kim” som erövrat världen med sin kombination av yoga, musik och koreografi. Det blir en häftig upplevelse att vara en del av när hela stadion rör sig i en mix av musik och yoga. Festivalkänslan adderas när Loreen, Wiktoria, Anton Ewald och Maja Kristina Strömstedt intar scenen. Liknande kombination har aldrig hänt i arenaformat i Sverige tidigare. Detta i ledning av författaren, poddaren, inspiratören, sökaren och eldsjälen Agneta Sjödin.

Den 20 augusti kommer Stockholm Stadion att fyllas med underbar yoga, musik, Conscious Talks, mat, mingel och utställare från hela landet i arena format!

Biljetter samt ytterligare info via: www.consciousminds.se

Press: www.werecki.com

CONSCIOUS MINDS, PRFKT

Pressansvarig och intervju-förfrågningar kontakta Rickard Werecki tfn: 0707178008 pr@werecki.com