Premiärkväll för Claes Malmberg och Stefan Livhs show "Malmberg full av Livh" på Kajskjul 8!

Claes Malmberg är tillbaka på Kajskjul 8 i Göteborg med ny show ”Malmberg - full av Livh”. På scen har han med sig en av landets största radioprofiler genom tiderna Stefan Livh, känd för sina underfundiga texter och radioprogram som Rally, Riskradion, Morgonpasset, Livh i P4 m.fl. och ackompanjeras av Bennet Fagerlunds trio.

Räkna med en mångbottnad scenshow där oväntade upptåg och fyndiga sånger förenas med reflektioner kring manligt och kvinnligt, dagsaktuella händelser, en del tillbakablickar, och blixtsnabba inlägg. Allt levererat med mycket värme, underbar humor och härlig musik ackompanjerat av hamnens svängigaste trio.

Biljetter till ”Malmberg - full av Livh” finns på www.kajskjul8.se, telefon 031-10 75 50 eller mail: bokning@kajskjul8.se Showen spelas september till november 2021 på Kajskjul 8 i Göteborg.

Om Claes Malmberg

Claes är en av våra mest folkkära skådespelare och en underhållare med många karaktärer. Samtidigt är han en röststark samhällskritiker. Den som känner honom som kvick komiker från Parlamentet, överraskas av den vänlige pappan i Lotta på Bråkmakaregatan. Den som gripits av Malmberg i pjäser av Molière, Gogol och Strindberg, förlikar sig säkert gärna med hans sånginsatser i The Producers, Familjen Addams och i titelrollen som dragqueen i Charleys tant. På toppen av det här soloshower som Live, Still Alive och Mr. Universum – gärna med egna Dylantolkningar. Lägg dessutom till otaliga teveframträdanden som Julkalendern, Bäst i test, Stjärnorna på slottet och Dancing Queens en Netflix-film regisserad av Helena Bergström. Claes kommer även att medverka i årets Julkalender. Starkt marscherat av mannen som en gång klev in i Sveriges vardagsrum som den burduse hårdrockaren Ronny Jönsson.

Om Stefan Livh

Stefan är en legendarisk röst i radion. I över fyrtio år har vi lyssnat och skrattat till den trivsamma rösten från Ånge när han har levererat finurliga covers, busringningar och diskuterat aktuella ämnen. Han har medverkat i Morgonpasset, Klang & Co, Salva och Livh i P4. Han är också en av upphovsmakarna bakom de numera kultförklarade programmen Rally och Riskradion. Under nittiotalet blev det bland annat humorprogrammet Brutal-TV med Erik Blix, Peter Wennö, Robert Gustavsson, Regina Lund och Peter Apelgren. I början av karriären handlade det mest om trummor, först i Peter LeMarcs band Box81 och senare i The Chosen Few. Bandnamnet får kanske inte så många klockor att ringa. Däremot den geniala parodin av Styles Dover-Calais, som i deras tolkning blev Domus Paleys. Då med bandnamnet Di få under bårdi. Sök på Youtube och du hittar mängder av anledningar varför Stefan Livh tilldelades Publicistklubben Västras stora pris 2020 med motiveringen att han personifierar en vän i etern som ingen annan.

Regi: Niklas Holtne

Producent: Ulrika Kvarnhult, Kajskjul 8 och Claes Malmberg

Bennet Fagerlund Kapellmästare – Piano

Martin Tallström – Gitarr