PRISADE JAZZSÅNGERSKAN MELANIE SCHOLTZ GÄSTAR ENGELEN OCH STOCKHOLM DEN 11 OKTOBER!

Melanie Sholtz tillsammans med Claes Crona Trio och Peter Asplund är bokade för en konsert på Engelen, Engine Stage & Kitchen den 11 oktober kl.19.00.

Melanie född i Sydafrika har vunnit ett flertal priser som jazzsångerska och kompositör. Fem egna album har hon givit ut. Hon har turnerat i Spanien-Tyskland-Norge-Holland–Frankrike etc. Under flera år jobbade hon också som musiklärare vid Universitetet i Kapstaden. Peter Asplund hörde henne på resa i Sydafrika och föll pladask för hennes unika röst och speciella sound och bjöd in henne till Sverige.

Läs mer: www.melaniescholtz.com

Se (YouTube): https://www.youtube.com/watch?v=ke4aQnuQpsg

Biljetter via: www.engelen.se eller på telefon: 0771-826826.

ENGINE STAGE & KITCHEN ENGELEN

Kornhamnstorg, Stockholm.

Läs mer se: www.engelen.se

Presskontakt: Rickard Werecki Lycknert tfn:0707-178008 pr@werecki.com werecki promotion company - Pressbilder och pressinfo se: www.werecki.com