Sveriges jazzelit på turné med hyllningskonsert för Svante Thuresson!

Sveriges jazzelit på turné med hyllningskonsert för Svante Thuresson!

Turnékamraterna till Svante under två decennier Viktoria Tolstoy, Claes Janson, Vivian Buczek, Peter Asplund och Claes Crona samlas igen för att minnas och hylla en av de största. Minnet av Svantes sång och personlighet, lever kvar i våra hjärtan. Turnépremiär blir det i Gävle den 19 oktober och gästar 7 orter med final i Kristianstad den 29 oktober 2022.

- Musiken och minnena lever fortfarande kvar. Det känns som en självklarhet att turnera vidare, vi gjorde det tillsammans med Svante i över två decennier, säger Claes Crona som samlat några av de nära vännerna och kollegorna igen.

Svante hyllas med musiken från ”The American Song Book” texter av Beppe Wolgers, fantastiska tolkningar av Monicas Vals, Bluesette och Sakta vi går genom stan tillsammans med Sveriges jazzelit på scen.

Medverkande: Viktoria Tolstoy, Claes Janson, Vivian Buczek, Peter Asplund, Claes Crona Trio med Mattias Svensson och Rasmus Kihlberg.

Turnéplan:  Minneskonerter för Svante Thuresson.

19/10 Gävle Teater

20/10 Uppsala Katalin