Turnépremiär för Christer Sjögren "Amazing Grace”

Turnépremiär för Christer Sjögren "Amazing Grace”

Den 29:e februari blir det premiär för Christer Sjögren "Amazing Grace. Christer har med sig ett gäng kompetenta musiker och fantastiska sångerskan Anna Werner. Turnépremiär blir det i Borås och Christer Sjögrens "Amazing Grace" gästar 11 orter runt om i några av landets vackraste kyrkor med final i Värnamo den 17:e mars 2024.

- Det ska verkligen bli roligt att komma ut på turné igen och möta publiken runt om i landet. Denna gången blir det från Elvis breda repertoar och några av mina personliga favoriter i genren andliga sånger samt låtar från Vikingarna. Kyrkorummet gör att den musikaliska känslan och betydelsen av låtarna växer en dimension till, säger Christer Sjögren.

Turnéplan: Christer Sjögren "Amazing Grace"våren 2024:
29/2 Borås - Gustaf Adolfs Kyrka
1/3 Falköping - Pingstkytrkan
2/3 Jönköping - Pingstkyrka

3/3 Göteborg - Annedalskyrkan
7/3 Norrköping - Matteuskyrkan
8/3 Stockholm - Gustav Vasa Kyrka
9/3 Grängesberg - Cassels konserthus
10/3 Linköping - Pingstkyrkan kupolen
15/3 Trollhättan - Pingstkyrkan
16/3 Urshult - Urshults kyrka
17/3 Värnamo - Pingstkyrkan Arken

Biljetterna är släppta via: nortic.se

Anna Werner har under åtta somrar varit en del av bandet och kör-tjej på TV4:s "Lotta på Liseberg". Översatt sånger och skrivit en egen föreställning baserad på Barbra Streisands låtskatt som framförts på Stadsteatern i Göteborg m.m.

PAMALA PRODUKTION

PR och promotion ansvarig: Rickard Werecki tfn: 0707178008 pr@werecki.com