​Mirola väljer Westander

​Mirola väljer Westander

Det svenska medtechföretaget Mirola har inlett ett samarbete med pr-byrån Westander. Samarbetet ska stärka varumärket och öka kunskapen om hur en nyutvecklad syrgasutrustning kan öka tillgången till syrgas inom den globala vård- och säkerhetssektorn.

–Tillgången till syrgas är en global utmaning som har förvärrats under coronakrisen. Nu finns en svensk uppfinning som gör syrgas tillgängligt i situationer och på platser där det tidigare inte fanns möjlighet att rädda liv, säger Anders Gustafsson, vd för Mirola.

Det svenska medtechföretaget Mirola är en startup som har utvecklat och patenterat den mobila syrgasutrustningen Fido, Field Oxygen System. Produkten är 90 procent lättare än befintliga lösningar och bara en fjärdedel så stor. Mirola startade verksamheten 2015 och förhandlar nu om flera order i hundramiljonersklassen.

I Westanders arbetsgrupp ingår pr-konsulterna Sebastian Stjern, Linnea Sandström Lange och Elisabeth Grunditz.

– Det känns enormt inspirerande att hjälpa Mirola med lanseringen av en helt ny syrgasutrustning. Företagets system har potential att rädda liv över hela världen, säger Sebastian Stjern, kundansvarig konsult på Westander.

De senaste tio åren har Westander vunnit fler kundundersökningar än någon annan svensk pr-byrå. Företaget vill vara pr-branschens bästa arbetsplats, inte minst för högpresterande småbarnsföräldrar.

Anders Gustafsson, vd Mirola, 070-298 55 25, anders.gustafsson@mirola.se

Sebastian Stjern, tf affärsområdeschef för Westander Digital och Opinion, 076-811 92 00, sebastian.stjern@westander.se

Beställ kostnadsfritt enstaka exemplar av Pr-handboken 2021 eller ladda ner den här.

Pr handlar om att kommunicera på andra sätt än genom köpt reklamutrymme. Westander hjälper företag och organisationer att stärka varumärket, bilda opinion och påverka politiska beslut. Vi vill bidra till att fler deltar i samhällsdebatten. Bland Westanders uppdragsgivare finns Bankomat, Hjärt-Lungfonden, Håll Sverige Rent, IVL Svenska Miljöinstitutet, Länsförsäkringar Fastighetsförmedling, Ragn-Sells, Sekab, UC och Visma.

Sebastian Stjern

Tf affärsområdeschef 076-811 92 00

Vi vill bidra till att fler deltar i samhällsdebatten

Pr-byrån grundades år 2000 av två bröder, Henrik och Patrik Westander, den ena fredsaktivist och den andra oljebolagsdirektör. Vi är i dag cirka 40 anställda med olika bakgrund, främst från områden som politik, journalistik, ledarskap, företagande och marknadsföring.

Westander har varje år sedan starten varit ett lönsamt företag. Byråintäkten har de senaste åren ökat med 9 procent i årsgenomsnitt, från 26 miljoner kronor 2011 till 52 miljoner 2019. Företagets långsiktiga expansionsmål är att bli en av Nordens största pr-byråer.

De senaste tio åren har vi vunnit fler kundundersökningar än någon annan svensk pr-byrå. Vi vill vinna ännu fler.