Mattias Falk

Nationalencyklopedin väljer Westander

Kunskapsföretaget Nationalencyklopedin har inlett ett samarbete med pr-byrån Westander. Samarbetet syftar till att stärka Nationalencyklopedins varumärke som läromedelsaktör och opinionsbilda för alla elevers rätt till läromedel.

– Vi vill att alla elever och lärare ska ha möjlighet till en motiverande, individanpassad och jämlik undervisning. I dag avgörs elevernas tillgång till läromedel av vilken kommun de bor i, vilken skola de går i och vilka ämnen de läser, säger Fredrik Bengtsson, vd för Nationalencyklopedin.

Nationalencyklopedin är ett kunskapsföretag som utvecklar och erbjuder digitala läromedel, uppslagsverk och ordböcker. Utbudet av läromedel täcker i dag alla ämnen i grundskolan och många på gymnasieskolan.

I Westanders arbetsgrupp ingår pr-konsulterna Mattias Falk och Elisabeth Grunditz.

– Kompletta läromedel i alla ämnen och årskurser är avgörande för att väcka nyfikenhet och sprida kunskap. Det är angeläget att få till politiska beslut som säkerställer alla elevers rätt till läromedel, säger Mattias Falk, kundansvarig konsult på Westander.

De senaste tio åren har Westander vunnit fler kundundersökningar än någon annan svensk pr-byrå. Företaget vill vara pr-branschens bästa arbetsplats, inte minst för högpresterande småbarnsföräldrar.

Fredrik Bengtsson, vd Nationalencyklopedin, 073-788 17 79, fredrik.bengtsson@ne.se

Mattias Falk, seniorkonsult och delägare på Westander, 070-971 02 28, mattias.falk@westander.se

Beställ kostnadsfritt enstaka exemplar av Pr-handboken 2021 eller ladda ner den här.

Pressbilder:
Högupplöst pressbild på Fredrik Bengtsson finns här.

Pr handlar om att kommunicera på andra sätt än genom köpt reklamutrymme. Westander hjälper företag och organisationer att stärka varumärket, bilda opinion och påverka politiska beslut. Vi vill bidra till att fler deltar i samhällsdebatten. Bland Westanders uppdragsgivare finns Bankomat, Hjärt-Lungfonden, Håll Sverige Rent, IVL Svenska Miljöinstitutet, Länsförsäkringar Fastighetsförmedling, Ragn-Sells, Sekab, UC och Visma.

Mattias Falk

Seniorkonsult 070-971 02 28

Vi vill bidra till att fler deltar i samhällsdebatten

Pr-byrån grundades år 2000 av två bröder, Henrik och Patrik Westander, den ena fredsaktivist och den andra oljebolagsdirektör. Vi är i dag cirka 40 anställda med olika bakgrund, främst från områden som politik, journalistik, ledarskap, företagande och marknadsföring.

Westander har varje år sedan starten varit ett lönsamt företag. Byråintäkten har de senaste åren ökat med 9 procent i årsgenomsnitt, från 26 miljoner kronor 2011 till 52 miljoner 2019. Företagets långsiktiga expansionsmål är att bli en av Nordens största pr-byråer.

De senaste tio åren har vi vunnit fler kundundersökningar än någon annan svensk pr-byrå. Vi vill vinna ännu fler.