Sebastian Stjern

Sebastian Stjern ny delägare i Westander

Sebastian Stjern blir ny delägare i Westander, som därmed har totalt 19 anställda som delägare. Han är expert på hållbart företagande och tidigare grundare av skjorttillverkaren The Fair Tailor.

– Jag är stolt och glad över förtroendet. Delägarskapet gör mig om möjligt ännu mer motiverad i mitt arbete för att Westander ska kunna erbjuda Sveriges bästa rådgivning inom hållbart företagande, säger Sebastian Stjern.

Sebastian Stjern har jobbat fem år på Westander. Tidigare har han arbetat som projektledare i fordonsindustrin, på både Saab och Volvo, startat och varit vd för skjorttillverkaren The Fair Tailor och senast arbetat med socialt entreprenörskap på Stockholms universitet.

– Jag är glad att Sebastian Stjern väljer att investera i Westander. Delägarskap uppmuntrar till långsiktighet och stärker de ekonomiska incitamenten att expandera, säger Westanders vd Patrik Westander.

Westanders byråintäkt har de senaste åren ökat med 9 procent i årsgenomsnitt, från 26 miljoner kronor 2011 till 47 miljoner 2018. Företagets långsiktiga expansionsmål är att bli en av Nordens största pr-byråer.

Westander grundades år 2000 av två bröder, Henrik och Patrik Westander, den ena fredsaktivist och den andra oljebolagsdirektör. Pr-byrån ägs fortfarande till största delen av grundarna.

Läs mer om Westanders ägande.

Sebastian Stjern, pr-konsult på Westander Hållbarhet, 076-811 92 00, sebastian.stjern@westander.se

Patrik Westander, vd på Westander, 073-687 82 55, patrik@westander.se

Beställ kostnadsfritt enstaka exemplar av Pr-handboken 2019 eller ladda ner den här.

Westander hjälper företag och organisationer att skapa publicitet, bilda opinion och påverka politiska beslut. Vi vill bidra till att fler deltar i samhällsdebatten. Bland Westanders uppdragsgivare finns Bankomat, Brandskyddsföreningen, Hjärt-Lungfonden, Håll Sverige Rent, IVL Svenska Miljöinstitutet, Sekab och Visma.

Sebastian Stjern

Affärsområdeschef 076-811 92 00