Vectura väljer Westander

Teknikkonsultföretaget Vectura har inlett ett samarbete med pr-byrån Westander. Samarbetet avser publicitet för att stärka Vecturas varumärke som Sveriges ledande konsult inom transportinfrastruktur.

– Vi hjälper våra kunder att utveckla framtidens hållbara transportsystem och vill genom varumärkes-pr bland annat få de främsta experterna på området att söka sig till oss. Westander har en kompetens inom både transport- och klimatområdet som är intressant för Vectura, säger Fredrik Richard, informationschef på Vectura.

I arbetsgruppen på Westander ingår pr-konsulterna Mikael Persson och Janna Sundewall. Vectura har verksamhet med 1 100 konsulter på 40 orter över hela landet samt i Danmark och Norge. Den närmaste treårsperioden planerar Vectura att anställa cirka 450 medarbetare. Samarbetet handlar till stor del om publicitet i lokalmedia för att nå ut till potentiella medarbetare och uppdragsgivare.

– Samhällets behov av fungerande vägar och järnvägar märks tydligt så snart störningar uppstår, till exempel trafikolyckor eller snöoväder. Det känns mycket angeläget att lyfta fram infrastrukturens betydelse i vardagen och hur framtidens transporter kan bli mer hållbara, säger Mikael Persson som är kundansvarig på Westander.

Mikael Persson, kundansvarig på Westander, 08-464 96 83, 070-272 00 87,
mikael.persson@westander.se

Fredrik Richard, informationschef på Vectura, 010-484 50 43, 070-333 98 30, fredrik.richard@vectura.se

Westanders pr-handbok 2010 kan beställas kostnadsfritt i enstaka exemplar via
pr-handboken@westander.se eller laddas ner från www.westander.se

Regioner

Westander hjälper företag och organisationer att få publicitet och/eller påverka politiska beslut. Vi vill bidra till att fler blir aktiva samhällsaktörer. Westander avviker i flera avseenden från den rådande branschlogiken: Engagemang – vi åtar oss enbart uppdrag som såväl företaget som de personer som jobbar med uppdraget sympatiserar med. Öppenhet – vi respekterar och värnar om den öppna demokratiska processen. Effektivitet – vi hjälper uppdragsgivarna att bygga sin egen pr-kompetens. Handling – vi är handlingsorienterade och proaktiva. Bland Westanders uppdragsgivare finns Akademiska Hus, Collectum, Hjärt-Lungfonden, Kronans Droghandel, Michelin, Previa, Statoil, Stim och Svensk Vindenergi.