Westander nominerad till Årets Stora Pr-byrå

Dagens Industri och analysföretaget Regi har nominerat pr-byrån Westander som en av sex kandidater till utmärkelsen Årets Stora Pr-byrå 2011. Nomineringen baseras på en kundundersökning.

– Vi är oerhört stolta och glada över att våra uppdragsgivare har gett oss ett så högt betyg att Westander rankas bland landets sex främsta pr-byråer. Nu har vi chansen att bli utsedda till Årets Pr-byrå för fjärde året i rad, säger vd Patrik Westander.

Årets Stora Pr-byrå utses den 20 februari på galan Årets Byrå 2011 på Stockholm Waterfront. Utnämningen baseras på en kundundersökning som analysföretaget Regi genomfört bland de deltagande byråernas kunder. Totalt har 197 byråer deltagit i olika kategorier. Undersökningen omfattar 2 984 bedömningar från köpare av kommunikationstjänster.

Kategorin stora pr-byråer har en byråintäkt över 25 miljoner kronor. Övriga nominerade kandidater till Årets Stora Pr-byrå 2011 är Grayling, Gullers Grupp, Intellecta Corporate, Prime och Springtime.

Westander har för närvarande 22 anställda och cirka 50 aktiva kundrelationer. Byrån har sju år i rad, 2005-2011, vunnit någon av branschens två stora kundundersökningar. Westander utsågs under förra året till såväl Årets Stora Pr-byrå i Regis och Dagens Industris kundundersökning som Kundens Bästa Pr-byrå i Novus och Resumés kundundersökning.

Patrik Westander, vd på Westander, 08-464 96 51, 073-687 82 55, patrik@westander.se

Westander hjälper företag och organisationer att få publicitet och/eller påverka politiska beslut. Vi vill bidra till att fler blir aktiva samhällsaktörer. Westander avviker i flera avseenden från den rådande branschlogiken: Engagemang – vi åtar oss enbart uppdrag som såväl företaget som de personer som jobbar med uppdraget sympatiserar med. Öppenhet – vi respekterar och värnar om den öppna demokratiska processen. Effektivitet – vi hjälper uppdragsgivarna att bygga sin egen pr-kompetens. Handling – vi är handlingsorienterade och proaktiva. Bland Westanders uppdragsgivare finns Flygbussarna, Hjärt-Lungfonden, Polisförbundet, Previa, Sparbankernas Riksförbund, Statoil, Svensk Vindenergi och Visma.