Westander nominerad till Kundens Bästa Byrå

Tidningen Resumé har nominerat pr-byrån Westander till utmärkelsen Kundens Bästa Pr-byrå 2011. Nomineringen baseras på en kundundersökning.

– Vi är mycket stolta att Westander också i år blir nominerad till Kundens Bästa Byrå. De höga betygen från våra uppdragsgivare underlättar dessutom rekryteringen av kompetenta och engagerade konsulter, säger Westanders vd Patrik Westander.

Bland Westanders uppdragsgivare finns Collectum, Hjärt-Lungfonden, O2, Pearson Assessment, Previa, Riksförbundet Sveriges museer, Statoil, Svensk Solenergi, Svensk Vindenergi och Visma.

Kundens Bästa Pr-byrå utses den 30 maj på galan Kundens Bästa Byrå 2011 på Södra Teatern i Stockholm. Utnämningen baseras på en kundundersökning som undersökningsföretaget Novus genomfört bland de deltagande byråernas kunder.

115 byråer har deltagit i årets upplaga av Kundens Bästa Byrå. 90 byråer klarade kvalificeringen och 48 byråer nominerades. I kategorin pr-byråer är Wenderfalck och Westander i år de enda nominerade byråerna.

Westander har för närvarande 19 anställda och cirka 50 aktiva kundrelationer. Byrån planerar att rekrytera 5-6 nya konsulter under 2011 och har som mål att växa till 35 anställda 2014. Westander utsågs under 2010 till såväl Årets Stora Pr-byrå i Regis och Dagens Industris kundundersökning som Kundens Bästa Pr-byrå i Novus och Resumés kundundersökning.

Patrik Westander, vd på Westander, 08-464 96 51, 073-687 82 55
patrik@westander.se

Westander söker lobbyister/pr-konsulter. Läs mer på www.westander.se

Regioner

Westander hjälper företag och organisationer att få publicitet och/eller påverka politiska beslut. Vi vill bidra till att fler blir aktiva samhällsaktörer. Westander avviker i flera avseenden från den rådande branschlogiken: Engagemang – vi åtar oss enbart uppdrag som såväl företaget som de personer som jobbar med uppdraget sympatiserar med. Öppenhet – vi respekterar och värnar om den öppna demokratiska processen. Effektivitet – vi hjälper uppdragsgivarna att bygga sin egen pr-kompetens. Handling – vi är handlingsorienterade och proaktiva. Bland Westanders uppdragsgivare finns Flygbussarna, Hjärt-Lungfonden, Kronans Droghandel, Michelin, Previa, Statoil och Svensk Vindenergi.