Westander startar öppen medieträning

Westanders pr-skola utökas i höst med fyra nya kurser. Ett av nytillskotten är en öppen medieträning, där upp till sex deltagare från olika företag och organisationer medietränas tillsammans. Pressmeddelanden, pr med rörlig bild och moderatorskap står i fokus för de andra nya kurserna.

– Den öppna medieträningen har samma upplägg som vår vanliga medieträning, men deltagarna kommer från olika företag och organisationer. Vi hoppas att det här ska bli ett kostnadseffektivt alternativ för den som behöver kvalificerad träning i samspel med andra, säger Mikael Persson, ansvarig för Westanders pr-skola.

Westanders pr-skola startade i januari 2014 med sex olika kurser om att skapa publicitet, bilda opinion och påverka politiska beslut. Lärare på kurserna är Westanders egna konsulter med specialinriktningar på bland annat lobbying, publicitetsskapande och sociala medier.

– På våra kurser går lärarna direkt mellan sina kunduppdrag och föreläsningslokalen. Den nära kopplingen mellan undervisningen och vår konsultverksamhet gör att kurserna har en unik verklighetsanknytning, säger Mikael Persson.

Höstens nya kurser heter Öppen medieträning, Bli en skicklig moderator, Rörlig bild i pr-arbetet och Pressmeddelanden som ger resultat. Sammanlagt omfattar Westanders pr-skola tio kurser med plats för över 100 deltagare per termin.

Mikael Persson, ansvarig för Westanders pr-skola, 08-464 96 83, mikael.persson@westander.se

Beställ enstaka exemplar av Westanders pr-handbok 2014 kostnadsfritt och ladda ner pr-handboken här.

Kategorier

Westander hjälper företag och organisationer att skapa publicitet, bilda opinion och påverka politiska beslut. Vi vill bidra till att fler deltar i samhällsdebatten. Westander är på många sätt en annorlunda pr-byrå: Engagemang – vi åtar oss enbart uppdrag som såväl företaget som de personer som jobbar med uppdraget sympatiserar med. Öppenhet – vi respekterar och värnar om den öppna demokratiska processen. Effektivitet – vi hjälper uppdragsgivarna att bygga sin egen pr-kompetens. Handling – vi är handlingsorienterade och proaktiva. Bland Westanders uppdragsgivare finns Forska!Sverige, Hjärt-Lungfonden, Läkarmissionen, Previa, Sekab, Statoil, Svenska Stadsnätsföreningen, Svensk Vindenergi och Visma.