Linn Svansbo

Westander värvar från Byggnads

Pr-byrån Westander har anställt Linn Svansbo, senast medlemsutvecklare på fackförbundet Byggnads. Hon har tidigare varit operativ chef på Sveriges Elevkårer och ordförande för jämställdhetsorganisationen Maktsalongen.

­­– Jag sökte mig till Westanders tydliga idé om att vara den snälla pr-byrån med höga ambitioner om samhällsförändring på riktigt. Det ska bli otroligt roligt att jobba med både kollegor och uppdragsgivare som brinner för att fler ska delta i samhällsdebatten, säger Linn Svansbo.

Linn Svansbo rekryteras till affärsområdet Westander Public Affairs. Tidigare har hon bland annat arbetat som organisationsutvecklare med ansvar för jämställdhetsfrågor och medlemsutveckling på fackförbundet Byggnads. Hon är politiskt aktiv inom Socialdemokraterna och sitter i styrelsen för S-föreningen Reformisterna.

– Linn Svansbo har en spännande bakgrund från politik, civilsamhälle och fackföreningsrörelse. Hennes kunskap om jämställdhetsarbete och erfarenheter från facket och politiken stärker vårt erbjudande inom opinionsbildning, säger Maja Stridsberg, affärsområdeschef för Westander Public Affairs.

Westander Public Affairs hjälper företag att bidra till en positiv samhällsutveckling genom politisk påverkan och opinionsbildning. Westanders byråintäkt har de senaste tio åren ökat med 9 procent i årsgenomsnitt, från 29 miljoner kronor 2012 till 69 miljoner 2022. Företagets långsiktiga expansionsmål är att bli en av Nordens största pr-byråer.

Linn Svansbo, pr-konsult, Westander Public Affairs, 070-278 65 04, linn.svansbo@westander.se

Maja Stridsberg, affärsområdeschef, Westander Public Affairs, 073-990 23 90, maja.stridsberg@westander.se

Beställ kostnadsfritt enstaka exemplar av Pr-handboken 2023 eller ladda ner den här.

Pr handlar om att kommunicera på andra sätt än genom köpt reklamutrymme. Westander hjälper företag och organisationer att stärka varumärket, bilda opinion och påverka politiska beslut. Vi vill bidra till att fler deltar i samhällsdebatten. Bland Westanders uppdragsgivare finns Bankomat, Collectum, Hjärt-Lungfonden, Länsförsäkringar Fastighetsförmedling, Nelson Garden, Ragn-Sells, Swecare och Visma.

Linn Svansbo

Pr-konsult 070-278 65 04