Victor Ahlén

Westander värvar från Kommunal

Pr-byrån Westander har anställt Victor Ahlén, senast strateg i fackföreningen Kommunals ledningsstab. Han har tidigare arbetat som grafisk formgivare på Socialdemokraterna.

­­– Westander erbjuder en plattform där jag i olika kundsamarbeten kan få utlopp för mitt engagemang inom politik och digital kommunikation. Jag hoppas även få tillfälle att jobba mycket med att stärka byråns digitala erbjudande, säger Victor Ahlén.

Victor Ahlén rekryteras till affärsområdet Westander Digital. Han kommer närmast från ledningsstaben för fackföreningen Kommunal, där han har arbetat för dels Tobias Baudin, dels nuvarande förbundsordförande Malin Ragnegård. Tidigare har han arbetat som grafisk formgivare i Socialdemokraternas digitala enhet.

– Victor Ahlén har omfattande praktisk erfarenhet av lobbying, opinionsbildning och digital kommunikation. Med den här rekryteringen stärker vi vår förmåga att hjälpa alla som vill bli bättre på att navigera i det digitala landskapet, säger Mattias Falk, tf affärsområdeschef för Westander Digital.

Westander Digital vill hjälpa företag att dels förbättra sin digitala kommunikation, dels delta i debatten om det digitaliserade samhället. Westanders byråintäkt har de senaste tio åren ökat med 9 procent i årsgenomsnitt, från 29 miljoner kronor 2012 till 69 miljoner 2022. Företagets långsiktiga expansionsmål är att bli en av Nordens största pr-byråer.

Victor Ahlén, pr-konsult, Westander Digital, 070-092 96 92, victor.ahlen@westander.se

Mattias Falk, tf affärsområdeschef, Westander Digital, 070-971 02 28, mattias.falk@westander.se

Beställ kostnadsfritt enstaka exemplar av Pr-handboken 2023 eller ladda ner den här.

Pr handlar om att kommunicera på andra sätt än genom köpt reklamutrymme. Westander hjälper företag och organisationer att stärka varumärket, bilda opinion och påverka politiska beslut. Vi vill bidra till att fler deltar i samhällsdebatten. Bland Westanders uppdragsgivare finns Bankomat, Collectum, Hjärt-Lungfonden, Länsförsäkringar Fastighetsförmedling, Nelson Garden, Ragn-Sells, Swecare och Visma.

Victor Ahlén

Pr-konsult 070-092 96 92