Westander värvar från Moderaterna

Pr-byrån Westander har anställt Annika Hiltunen, senast projektledare i ledningsstaben på Moderaternas riksdagskansli. Hon har mångårig erfarenhet från partipolitiken och har tidigare arbetat som partiombudsman i Norrbotten samt som politisk sekreterare för bland annat Moderatkvinnorna.

– Westander är en modern pr-byrå med ett stort engagemang för samhällsfrågor och en sund inställning till att öppet redovisa sina lobbyinguppdrag. Det är viktiga förutsättningar för att jag ska kunna behålla mitt engagemang och skapa förtroendefulla kundrelationer, säger Annika Hiltunen.

Annika Hiltunen har varit politiskt engagerad i Moderaterna i tolv år. Hon har arbetat med kommunikation, politikutveckling och organisationsfrågor på Moderaternas riksorganisation sedan våren 2006. Annika Hiltunen har en kandidatexamen i samtidshistoria.

– Annika Hiltunens gedigna partipolitiska erfarenheter gör att hon omedelbart kan skapa kundnytta i våra olika samarbeten. Vi rekryterar gärna fler personer med partipolitisk bakgrund, säger Patrik Westander, vd på Westander.

Annika Hiltunen är den åttonde konsult som Westander anställer efter vårens rekryteringsomgång. Höstens rekryteringskampanj resulterade i rekordantalet 369 ansökningar och urvalsprocessen pågår för fullt. Westander har nu 30 anställda och har som mål att växa till 35 anställda 2014.

– Vi hoppas kunna anställa tre-fyra nya konsulter i höstens rekryteringsomgång. Vårt långsiktiga expansionsmål är att bli en av Sveriges största pr-byråer, säger Patrik Westander.

Westander ger varje år ut en ny upplaga av en pr-handbok med praktiska tips om hur man skapar publicitet, bildar opinion och påverkar politiska beslut. Westanders pr-handbok 2013 kan beställas kostnadsfritt i enstaka exemplar via pr-handboken@westander.se eller laddas ner från www.westander.se

Annika Hiltunen, pr-konsult på Westander, 08-464 95 05, 070-217 48 65 annika.hiltunen@westander.se

Patrik Westander, vd på Westander, 08-464 96 51, 073-687 82 55 patrik@westander.se

Westander hjälper företag och organisationer att få publicitet och/eller påverka politiska beslut. Vi vill bidra till att fler blir aktiva samhällsaktörer. Westander är på många sätt en annorlunda pr-byrå: Engagemang – vi åtar oss enbart uppdrag som såväl företaget som de personer som jobbar med uppdraget sympatiserar med. Öppenhet – vi respekterar och värnar om den öppna demokratiska processen. Effektivitet – vi hjälper uppdragsgivarna att bygga sin egen pr-kompetens. Handling – vi är handlingsorienterade och proaktiva. Bland Westanders uppdragsgivare finns Flygbussarna, Hjärt-Lungfonden, Polisförbundet, Previa, Statoil, Svensk Vindenergi och Visma.