Westander värvar från Stockholm Pride

Pr-byrån Westander förstärker sin hållbarhetsenhet med Sandra Ehne. Hon är listad bland Framtidens kvinnliga ledare, tidigare chef för Scouternas mångfalds- och integrationsarbete samt tidigare ordförande för Stockholm Pride.

– Westander är en pr-byrå med stort samhällsengagemang, som verkligen lever och kommunicerar sina värderingar. Som pr-konsult hoppas jag kunna hjälpa fler företag och organisationer att delta i debatten, säger Sandra Ehne.

Sandra Ehne kommer senast från Scouterna, där hon varit chef för organisationens mångfalds- och integrationsarbete. Samtidigt var hon under två år ordförande för Stockholm Pride. Sandra Ehne är med på chefsorganisationen Ledarnas senaste lista över Framtidens kvinnliga ledare. Hon har en gedigen erfarenhet från svenskt föreningsliv, bland annat RFSU och Utrikespolitiska förbundet.

– Sandra Ehne har stor erfarenhet av att arbeta med ledarskap, värdegrundsfrågor och förändringsprocesser. Hon är en skicklig opinionsbildare och kommer att vara en stor tillgång för våra uppdragsgivare, säger Hanna Berheim, chef för Westander Hållbarhet.

Westander vill vara pr-branschens bästa arbetsplats, inte minst för högpresterande småbarnsföräldrar. Fem av de senaste åtta åren har Westander utsetts till Årets stora pr-byrå i analysföretaget Regis kundundersökning.

Westanders byråintäkt har de senaste åren ökat med åtta procent i årsgenomsnitt, från 26 miljoner kronor 2011 till 35 miljoner 2015. Företagets långsiktiga expansionsmål är att bli en av Nordens största pr-byråer.

Sandra Ehne, pr-konsult Westander Hållbarhet, 070-270 15 25, sandra.ehne@westander.se

Hanna Berheim, enhetschef Westander Hållbarhet, 070-726 65 40, hanna.berheim@westander.se

Beställ kostnadsfritt enstaka exemplar av Pr-handboken 2017 eller ladda ner den här.

Kategorier

Westander hjälper företag och organisationer att skapa publicitet, bilda opinion och påverka politiska beslut. Vi vill bidra till att fler deltar i samhällsdebatten. Bland Westanders uppdragsgivare finns Brandskyddsföreningen, Bukowskis, Collectum, Hemfrid, Hjärt-Lungfonden, Håll Sverige Rent, IVL Svenska Miljöinstitutet, Sekab, Upplands Väsby kommun och Visma.