Gå direkt till innehåll
"Jag hoppas kunna bidra med min erfarenhet och tillsammans med kunder lyfta blicken, försöka zooma ut, sätta ihop oss med omvärlden och jobba med konceptualisering av arkitekturen", säger Alexandra Clason.

Alexandra Clason ny arkitekt hos Wester+Elsner arkitekter

Utöver en passion för tidiga skeden och konceptualisering av arkitektur bidrar Alexandra med en bred erfarenhet av projekt. Närmast kommer hon ifrån Kaka Arkitekter men har jobbat på ett flertal kontor, både i Sverige och utomlands.

Alexandras karriär började med arkitekturutbildning på Chalmers i Göteborg och sedan dess har hon haft fullt upp, både med projekt i egen regi och arbete på olika kontor i Göteborg och Barcelona. Vi är stolta över att nu ha henne som arkitekt på Wester+Elsner arkitekter.

Hur känns det att börja på Wester+Elsner arkitekter vad hoppas du kunna bidra till?

– ­Det känns förstås otroligt kul att få bli en del av detta gäng. Jag hoppas kunna bidra med min erfarenhet och tillsammans med kunder lyfta blicken, försöka zooma ut, sätta ihop oss med omvärlden och jobba med konceptualisering av arkitekturen. Det är något jag verkligen brinner för.

Varför valde du just Wester+Elsner arkitekter?

– Mitt intryck är att medarbetarna är otroligt kompetenta, skickliga och erfarna, så här kan jag lära mig mycket och fortsätta utvecklas som arkitekt. Företaget verkar också i mitt tycke ha en perfekt storlek. Där man har rätt kompetens för att få vara med i de stora sammanhangen, men utan att tappa bort individerna. Både muskler och hjärta. Och även hjärna förstås!

Alexandra Clason började sin anställning på Wester+Elsner arkitekter i Göteborg 8 november 2021.

Ivar Kandell

Presskontakt Arkitekt SAR/MSA +46 8 4102 7481

Vi bygger levande städer

Wester+Elsner arkitekter är ett av Nordens ledande arkitektföretag inom stadslivsutveckling och kommersiell arkitektur, med kontor i både Stockholm och Göteborg. Vi arbetar med arkitektur i alla skalor, från den känsliga detaljskalan i inredningsprojekt till stora integrerade stadsmiljöer. Gemensamt för våra projekt är att de skapas genom kreativa och konstruktiva samarbeten. Vi tar alltid hänsyn till mellanrummen och människorna. Det handlar om att skapa förutsättningar för smidiga förflyttningar, positiva möten och naturliga övergångar till omgivande miljöer. Vårt fokus är inte byggnaderna i sig, utan vilka funktioner de fyller i sitt sammanhang – estetiskt, socialt och praktiskt. Tillsammans med våra uppdragsgivare bygger vi levande städer.

Wester+Elsner arkitekter AB
Sergels Torg 12