​Citycon + Klövern = Sant

​Citycon + Klövern = Sant

Vi gläder oss lite extra åt att vara delaktiga i detta som nu blivit ett gemensamt projekt för Citycon och Klövern: utvecklingen av Globen Shopping med omnejd, i hjärtat av den blivande Söderstaden.

Efter långa och bra samarbeten med både parterna, inte minst kring denna vision, blev det i månadsskiftet augusti september officiellt att Citycon och Klövern slagit sig ihop i ett joint venture. Och vi vill så klart gärna hoppas och tro att vår goda relation med bägge parter har bidragit till den positiva samarbetsandan.

I nyhetsflödet stod också att läsa att vi på "Wester+Elsner har uppdraget att utveckla Globen Shopping och även övrig gatuplansverksamhet och stadsbyggnad i hela området". Kort sagt ett fantastiskt roligt uppdrag med stor potential i en del av staden som står inför stora förändringar.

Spännande fortsättning följer!

Se pressklipp: