Kista bibliotek vinner igen!

Kista bibliotek vinner igen!

Vi är väldigt glada och stolta att få meddela att Kista bibliotek vinner första pris i tävlingen Årets bibliotek 2015! Bakom priset står DIK – akademikerfacket för kultur och kommunikation, som varje år sedan 1986 utsett årets bibliotek. Juryn tittar bland annat på kriterier som användarvänlighet, organisation, kreativitet och förankring till användarna. Ur juryns motivering:

”Den välkomnande och öppna atmosfären förstärks av den öppna planlösningen som erbjuder olika funktioner för olika behov […] Sammantaget framstår Kista bibliotek som ett inbjudande bibliotek mitt i lokalsamhället, öppet för alla invånare med olika och skiftande behov och önskemål.”

Läs mer om priset på DIKs hemsida här.