250 kg kärlek gästar Bingolotto i helgen och släpper singel med TikTok-stjärnan Fjortisper på fredag 31 mars

Fredag, den 31/3, släpper 250 kg kärlek tillsammans med skådisen & TikTok-stjärnan Fjortisper (Isak Löb) singeln ”Lallare”.

Lördag den 1/4 ser vi 250 kg kärlek i Bingolotto.

Låten ”Lallare” handlar om mellanchefer som inte har någon självdistans och syftet är att leka med den tanken.

”Lallare” är skriven av Anders Kedhammar (250kg kärleks-frontman, grundare & låtarskrivare), Isak ”fjortisper” Löb (Artist, skådespelare, arrangör, TikTok-ikon) & Niclas Kings (JLO, Kate Ryan, Big Sean, NERVO, Far East Movement, Wisin & Yandel). Niclas har även producerat låten.

Dagen efter releasen av ”Lallare”, lördagen den 1 April, så intar 250 kg kärlek scenen i Bingolotto. De kommer då framföra singeln ”Äntligen helg” och deras stora hit "Naken". Kl 18:00 i Sjuan och på TV4 Play.

250 kg kärlek firade nyligen 25 år och kan se tillbaka på ett artistliv med kultstatus hos en publik som upplevt deras musik på festivaler och på nätet. 40 miljoner streams på Spotify talar sitt tydliga språk. Festligt, folkligt och fullsatt är vad som gäller på bandets framträdanden. Folkligheten sätts främst.

Den 31/3 släpper alltså 250 kg kärlek tillsammans med fjortisper (Isak Löb) sin sprillans nya poplåt "Lallare", en rolig låt med allsångsrefräng som bandet hoppas att ni kommer att gilla. Lyssna här: "Lallare"