Adée - Pwrply

Adée lyfter singlen "Pwrply" ft. Ese Aguinaga till ny nivå genom att släppa remix EP helt producerad utav brittiska producenter. En låt uppmärksammad av PSL!

Adée lyfter singlen "Pwrply" ft. Ese Aguinaga till ny nivå genom att släppa remix EP helt producerad utav brittiska producenter. En låt och artist uppmärksammad av PSL!

Att samarbeta kommer alltid naturligt för artisten Adée som i början av sommaren släppte singeln "Pwrply" featuring colombianska rapparen Ese Aguinaga. Låten blev bland annat uppmärksammad genom att PSL, Per Sinding Larsen la till låten till sin spellista top 20. Hon lyfter nu singeln till ytterligare en nivå och visar på fler intressanta samarbeten genom remix EPn för låten Prwply som är helt producerad utav garage och houseproducenter från Storbritannien.

Idén till Pwrply fick Adée när hon var på sin livs värsta date sommaren 2019, medans personen hon skulle träffa körde ett 3 timmar långt vinyl DJ set så skrev hon hela texten till låten som en önskan om hur hon hade hoppats att det hade varit istället för hur det blev.

Adée är en artist, låtskrivare och producent med lång resume som bara under 2019 fick öppna för superstjärnan Koffee, var huvudakt på Veckans Affärers gala för kvinnliga företagare på Grand Hotel, var inbjuden att spela på festival i Kenya och släppte sitt andra album där hon samarbetat med flera up and coming artister från England som Vital, Call Me Unique och Tom Ford där hon även var på en 2 månader lång releaseturné för albumet. Hon har tidigare bla. spelat på SXSW, Midem och Mondo NY, gjort anthem låten till en av världens största jämställdhets konferensen Nordiskt Forum och spelat flera gånger för kungafamiljen och mycket mer.

Under 2020 har hon bla. hållit en Covid19 anpassad konsert serie på Kalmar Konstmuseum och fått med sin låt "World on fire" som en del av soundtracket till Amerikanska netflixserien Gentefieds första säsong.

Fredag den 2 oktober släpps Adées UK remix EP på låten "Pwrply", på samtliga digitala plattformar.