Äntligen blir musikalen Chess på Svenska av i Helsingborg

Äntligen blir musikalen Chess på Svenska av i Helsingborg

Produktionen av Chess på svenska har arbetat sig ur pandemi- och coronamotgångar. Nu kommer äntligen musikalen att sättas upp på Arenan i Helsingborg och den flyttas fram till februari 2022! Då är produktionsbolaget Sinne & Scen övertygad om att vaccinering och minskad smitta ska garantera nio föreställningar på arenan.

Alla som har bytt in tidigare biljettköp mot presentkort, alternativt köpt biljetter till sommarens nu inställda produktion, kommer givetvis att kunna byta in dessa mot nya biljetter till föreställningarna 2022.

- Vi har känt ett ansvar att kämpa oss igenom kulturens dalande, dels för vår publik men också för alla hårt arbetande musiker och artister i vårt land. Säger producenten Peter Lindholm på Sinne & Scen. Vi har verkligen gjort vårt yttersta för att hitta nya stigar när vi stött på återvändsgränd.

Ett par av produktionens fantastiska artister har tyvärr bokats för andra uppdrag, men när musikalen sätts upp på Helsingborg Arena i februari kommer ingen att bli besviken! Det blir nio föreställningar med musikalen Chess på Svenska mellan den 11:e och 20:e februari! Sinne & Scen kan inom kort presentera en än mer väletablerad och stjärnspäckad ensemble för 2022!

- Vi känner en stor tacksamhet och glädje att vi nu kan gå ut och berätta att vår produktion kommer att bli av och vi är lika tacksamma för hur tålmodig vår publik och våra biljettköpare har varit under denna process. Det har ju varit helt omöjligt att kunna ge tydliga svar. Väntan och maktlösheten i detta har känts oändlig. Så, ett varmt och innerligt tack vill vi rikta till dem, säger Peter Lindholm. Biljetterna släpps upp på nytt igen onsdag den 7 maj på nortic.se

Köpta biljetter ombokas via nortic.se

PR/Media/Press/Nationellt: Westin Promotion AB

Kontakt: Anders Westin, E-post: info@westinpromotion.com