Foto: Kristofer Lönnå

Artisten och musikern Jessica Falk släpper låten ”Little Love” producerad av Nashville legenden Scott Baggett

Release på Spotify, fredag den 30 oktober

Nashville baserade låtskrivaren Jenn Bostic och svenska Jessica Falk möttes på ett speciellt sätt. Tjejerna gör lite av samma grej, skriver låtar och berättar sin historia i sina texter för att hjälpa andra människor. Jessica såg en konsert med Jenn på Grand Ole Opry och direkt därefter skrev Jessica till henne och frågade om hon kunde tänka sig att skriva musik tillsammans. Jessica skickade några låtar till Jenn, som hon gillade och bjöd in Jessica att skriva. Det resulterade bl.a. i låtarna ”Make A Change” och ”Little Love” som de skrev tillsammans. ”Little Love” är också Jessicas nästa singel, som släpps fredag den 30 oktober. Producent på ”Little Love” (och även tidigare singeln ”Make A Change”) är Jessica Falks vän Nashville legendaren Scott Baggett, som har producerat bl.a. Bonnie Raitt, Alison Krauss, Randy Travis, Jeffrey Steel.

Jenn Bostic, nådde #1 i UK Singer-Songwriter Charts med sin sång ”Jealous Of The Angels”.

Lyssningslänk”LittleLove”: https://promo.theorchard.com/XmpUKdVyJ9sKn46A3QkB

Hämtningslänk”Little Love” för när, student, reklamradio: https://we.tl/t-vblOmn5vBY

Om Jessica Falk: Jessica Falk är lika med mångfald inom musikens värld. Utbildad musikpedagog, arbetat som musikterapeut och jobbat med musik i hela sitt liv. Som artist och låtskrivare inom pop och countryn, har hon jobbat med de stora producenterna och musikerna som Charlie McCoy (Elvis Presley, Bob Dyland, Johnny Cash). Scott Baggett (Bonnie Raitt, Alison Krauss, och Buddy Guy), Pat Buchanan (Dolly Parton, Kenny Rogers, Billy Ray Cyrus) och Chad Cromwell (Niel Young, Diana Krall, Mark Knopfler) nu senast med Scott Baggett som producerat senaste singeln ”Little Love”.

Jessica är också ambassadör sedan 2015 för Hjärnskadeförbundet Hjärnkraft, där hon vill sprida kunskap om lättare hjärnskador och vilka konsekvenser det kan föra med sig. Förra singeln ”Make a Change” sjöng Jessica duett med sin dotter Rocky, som några år tidigare drabbats av en hjärnskada efter en olycka. Låten som är inspelad till förmån för organisationen blev en framgång och fick stor uppmärksamhet i media. Dottern Rocky körar även på nya låten "Little Love".

Förutom att skriva musik, turnerar Jessica med sin uppskattade inspirationsföreläsning ”Just Do It”. Där man få följa Jessicas resa från livets botten till Nashville. För det var på livets botten någonstans där som hon började skriva egen musik. Hon befann sig vid ett vägskäl efter att gått igenom en tung förlust och stor sorg. Hon började skriva musik för att hon vill inspirera andra att själv orka. Det är nu nästan exakt tio år sedan Jessica skrev sina första fyra låtar som spelades in i Nashville och det var då resan började.

Bobby Wood om Jessica Falk,

In my more than 50 years in the music business, Jessica is a very special multi-talented artist/writer/musician, and such a pleasure to work with. She is a true professional in every sense of the word. As a song writer, she is incredible. As an artist, she sings straight from the heart. As a musician, impeccable. As a friend, she has always been honest and solid as a rock. Jessica; I sincerely wish you the best in every way.

Bobby Wood (mentor till  bl.a. Elvis Presley och Garth Brooks)

Fredag den 30 oktober släpps ”Little Love” på Spotify och övriga digitala plattformar.

Videopremiär onsdag 4 november. Här kommer en exklusiv olistad förhandsvisning av Jessica Falks kommande video ”Little Love”, inspelad av Erik Linder och hans filmteam en höstdag på Tyresö.  https://youtu.be/d3fPPjJPPmg

Förhandslägg ”Little Love” på din egna spellista

Här är din Pree-save länk: https://orcd.co/jpxrbez