Erika Jonsson släpper country-rock doftande album och ger sig ut på stor sommarturné!

I dag släpper Erika Jonsson sitt nya country-rock doftande album på Spotify och ger sig ut på stor sommarturné!

Erika har verkligen hittat sitt egna sätt att utrycka sig på och beskrivs ofta som ett fyrverkeri i rampljuset.

Med sitt band som består av Christian Nilsson/trummor, Crippe Johansson/elgitarr, Rasmus Diamant/bas och Martin Borgh/keyboard får de med publiken på en resa genom de Värmländska skogarna till countryns Mekka - Nashville.

Jonsson gör sina uppträdanden med både svenska och engelska låtar och blandar gärna in humor i mellansnacket.

Att uppleva Erika live kan ibland kännas som att man är på en privat föreställning, - det känns äkta, närvarande och personligt.

Nya albumet ”Rootless” doftar Nashville långa vägar och Erika har aldrig tidigare låtit så bra. Influerad av artister som Ashland Craft, Ashley McBryde och Miranda Lambert har hon producerat ett album som spelar i samma liga.

SoundCloud för recension av Erika Jonssons album "Rootless" (får ej spridas):

Erika Jonsson turné 2022: