M-Rock

Method Funk ny singel och video från Sveriges svar på George Clinton: M-Rock Emrik Larsson tillsammans med Wefunky Band

”På fredagskvällen bubblar det i blodet, man är kåt

vi skulle gå på Vågen och dansa oss en låt

vi grundade med groggen, Greven, Plast och jag

och fredagsdrömmen växte om en flicka varm och glad”

Ta inga risker! Med METHOD FUNK på högsta volym, säger HON alltid JA!

På med dansdojjorna, svep champagnen och bara KÖR!

Method Funk  levereras med 100% dansgaranti.

I dag torsdag den 2 september släpps METHOD FUNK på de digitala sajterna!

M-Rock EMRIK om låtens ursprung, säger:

”Det började med låten Bus Stop med Fatback Band. Jag har alltid diggat hypnotiska groovelåtar med vokala hookar och minimalt med text. Låtar som bara rullar på, tillsammans med refränger med mycket blås och refrängtext som upprepas om och om igen. Lite som Brand New Heavies och Chic.

Sätt ihop dessa influenser och du får Method Funk. Både groove, harmoni och ett jäkla sväng. Sen lite citat från Shakespeare och Tom Jones lillebror på vers. Addera ett saxsolo från himlen och du är hemma. ”

M-Rock & Wefunky Band består av legenden från Stonefunkers Emrik Larsson

Tillsammans med fyra äkta funkateers förstärkta av Gonzo Reyes på rap och percussion, samt Johanna Hjort, Skandinaviens Chaka Khan, en souldiva utan divalater.

Grammy Award vinnaren Mattias Bylund är mannen som ligger bakom det tunga blåsarrangemanget för M-Rocks horn section. Producerat har såklart Emrik Larsson gjort med hjälp av den världskända Dj och artisten Peter Opolopo Major, som också tar fram remix och mix i samband med singelsläppen.

Nya skivan CELEBRATION släpps på vinyl, kassett och digitalt i början av 2022

Några kommentarer,

Tyngsta funken på den här sidan pölen – Jan Lumholdt

Bästa plattan hittills av vännen och uppfinningsrika rytmdoktorn M-RockTobias Regnell