Nanne Grönvall hyllar Tina Turner i sprakande showupplevelse

Nanne Grönvall hyllar Tina Turner i sprakande showupplevelse

Nanne Grönvall, en av Sveriges mest framstående artister, är redo att lysa upp scenerna med en minnesvärd hyllningsshow till en av musikhistoriens mest ikoniska kvinnor, Tina Turner. Under titeln The Best, bjuder Nanne Grönvall in publiken på en oförglömlig musikalisk resa genom Tina Turners mest älskade låtar som har inspirerat Nanne genom hela sin egna karriär.

Tina Turner, som har imponerat och inspirerat människor över hela världen under mer än 60 år, är känd för sina enastående soul- och rocklåtar samt för att vara en förebild för många kvinnliga artister. Det är denna fantastiska karriär och passion för musiken som Nanne Grönvall under 2024 vill hylla med konserten The Best.

Nanne Grönvall har inte bara tagit på sig uppdraget att återskapa Tina Turners tidlösa hits, hon gör det med en otrolig röst som fängslar publiken och kastar sig in i varje låt med den kraft och passion som är unik för Tina. Dessutom utstrålar Nanne i vanlig ordning en förtrollande scenpersonlighet som gör att man kommer att kännas sig delaktig i showen mest hela tiden.

"Tanken på att göra en hyllningsshow till Tina Turner har funnits länge” säger Nanne. ”När hon fick en lucka i sitt schema och hade möjlighet att göra detta, tillsammans med oss i teamet bakom, var vi inte sena att trycka på startknappen," säger Peter Besterman, en av Sveriges mest erfarna turné- och scenproducenter med entusiasm.

Nanne Grönvall, som själv växte upp med Tina Turners musik, har alltid varit djupt inspirerad av ikonen. "Hennes energi gick rätt genom tv-rutan när jag såg henne som barn, och likaså när jag såg henne live som vuxen. Hon har alltid varit en stor inspirationskälla för mig, musikaliskt såväl som artistiskt, med sin kärlek till musiken, livskraften och publiken," säger Nanne Grönvall.

Nanne Grönvalls The Best är en hyllning av Tina Turners tidlösa musik, som går rakt till hjärtat och är en showupplevelse som man inte bör missa. Med en beräknad längd på cirka 90 minuter och ingen paus är det en chans för publiken att fördjupa sig i Tina Turners musik och historia tillsammans med Nanne Grönvalls fantastiska tolkningar. Evenemanget passar för alla musikälskare som vill uppleva en oförglömlig hyllning till en av musikhistoriens största ikoner.

Två exklusiva konserter i Västerås 26/1, Karlstad 27/1 är redan uppsläppta och snart utsålda!

Här ser ni Nanne Grönvall och The Best hösten 2024:

26/1 Västerås, Konserthuset

27/1 Karlstad, Scalateatern

11/10 Stockholm, Cirkus

12/10 Visby, Wisby Strand

13/10 Kalmar, Kalmarsalen

18/10 Motala, Folkets Hus

19/10 Kungsbacka, Teatern

20/10 Vara, Konserthuset

25/10 Jönköping, Konserthuset

26/10 Norrköping, Flygeln

27/10 Uppsala, UKK

08/11 Ystad, Teatern

09/11 Värnamo, Gummifabriken

10/11 Göteborg, Lorensbergsteatern

15/11 Örebro, Konserthuset

16/11 Växjö, Konserthuset

17/11 Linköping, Crusellhallen

Om Nanne Grönvall: Nanne Grönvall är en hyllad och mångsidig artist i den svenska musikbranschen. Med en karriär som sträcker sig över flera decennier har hon imponerat både nationellt och internationellt med sin sång, låtskrivande och scenkonst. Nannes passion för musik och hennes förmåga att förmedla känslor genom sin röst har gjort henne till en älskad artist i Sverige och bortom landets gränser.

Om Tina Turner: Tina Turner är en av de mest ikoniska artisterna i musikhistorien med en karriär som har sträckt sig över mer än 60 år. Hennes kraftfulla röst och energifyllda liveframträdanden har gjort henne till en tidlös förebild och inspirationskälla för generationer av artister och musikälskare världen över. Tina Turners musik är synonymt med tidlös rock och soul.

För mer information och biljettbokning, besök www.besterman.nu