Bildcollage Söderns Röster: Monia Sjöström, Hasse Andersson, Christina Lindberg

SÖDERNS RÖSTER kommer till Bäckaskogs Slott för en exklusiv eftermiddag söndag 29 maj för att fira Morsdag.

SÖDERNS RÖSTER

Våra tre artister behöver egentligen ingen närmare presentation, men med några få valda ord så,

Hasse "Kvinnaböske" Andersson, älskad av alla åldrar. Vem kan inte nynna på "Får man ta hunden"... eller ”Guld och…” Utan att överdriva är Hasse alla mammors favorit!

Monia Sjöström slog igenom på 90-talet med en unik röst som frontfigur i bandet Grönwalls. ”Vem har varit i Flen utan att ringa hem”? Efter succéåren med Grönwalls har Monia under många år, med äkthet, musikalisk energi och empati utforskat countryns Nashville, vilket har renderat i flera egna album.

Christina Lindberg är med sin personliga röst en av Sveriges största dansbands och countryröster genom tiderna. Hon har blivit odödlig med sin duett "De sista ljuva åren" tillsammans med Olle Jönsson och Lasse Stefanz.

Tillsammans med band under ledning av Niclas Brandt ger dessa tre artister en oförglömlig och förtrollande konsert på vackra Bäckaskogs slott, den magiska platsen för SVT`s "Stjärnorna på Slottet". Konserten äger rum utomhus i slottets vackra omgivningar.

Söndagen den 29 maj kl.15.00 är det dags. Förutom ett makalöst skönt countrysväng bjuder söderns röster också på ett urval av sina hits genom åren samt på några personliga favoriter och duetter.

Allt intimt, nära och äkta.  Mors dag och svensk försommar, kan det bli bättre?

Arrangör: Moonstream

Producent: Monia Sjöström