South Ocean Festival är tillbaka 12-13 juli 2024

South Ocean Festival är tillbaka 12-13 juli 2024

Efter sommarens stora festivalsuccé som lockade hela 16000 besökare till Malmö och Sibbarps fantastiska miljö med havet som backdrop, är South Ocean Festival tillbaka.

Redan på måndag den 25 september kl.10.00 släpper arrangören de första biljetterna. De är så kallade blindbird-biljetter, då inga artister annonserats än, men som ger besökaren ett tvådagars festivalpass till priset av en endagsbiljett. Biljetterna erbjuds i begränsat antal.

Det känns helt fantastiskt! Vi är oerhört stolta över vad vi lyckats med år ett. Nu jobbar vi för fullt med att förfina konceptet, utveckla festivalen och ta den till nya höjder, säger festivalgeneralen och grundaren Simon Andersson.”

South Ocean Festival kunde stoltsera med en lineup av internationell klass med många fina svenska och utländska topp-bokningar första året. Under hösten 2023 kommer festivalen tillkännage de första artistnamnen inför sommaren 2024, som kommer att få minst lika stora uppmärksamhet inför sommaren 2024.

Inför sommarens festival satsar South Ocean Festival på att utveckla besöksupplevelsen, bibehålla nivån på allt som fungerade väl och tillföra nya ingredienser för en förhöjd festivalupplevelse. Ett annat viktigt mål för oss är att utveckla arbetet med hållbarhet och att värna miljön.

Vi ligger väldigt nära havet. Både fysiskt men också på ett emotionellt plan. Vi vill göra skillnad och tittar på olika sätt vi kan engagera oss och påverka. Det kan var svårt som nystartad festival men vi tänker långsiktigt och flyttar fram våra positioner ett steg i taget. Vi brinner verkligen för miljön, hållbarhet och vår region och detta är något som vi delar tillsammans med våra partners.”

Lite extra stolta är vi,

för besöket från Roskildefestivalens ledning under South Ocean Festivals första dag. Något som enligt Simon Andersson skapade lite extra premiärnerver men också gav oss en rejäl kick.

South Ocean Festival äger rum den 12-13 juli 2024 vid Sibbarp i Malmö.

De första biljetterna släpps måndagen den 25 september och erbjuds i begränsat antal.

OM FESTIVALEN

South Ocean Festival är en musikalisk folkfest i Malmö som ska locka världsartister till regionen. Samtidigt vill man främja det lokala och verka för ett bättre samhälle. Festivalen har en kapacitet på ca 25 000 människor per dag och pågår över två dagar. Grundaren Simon Andersson är entreprenör och prisbelönt artist som haft internationella framgångar med sin egen musik. Åldersgränsen är 18 år. Mer info: www.southoceanfestival.com