Fotograf: Isabelle Bringert

Svenska artisten Adée signar med anrika Londonbaserade skivbolaget Trident Records - första singeln ”Done” släpps 26 mars

The Beatles, The Rolling Stones, T-Rex, David Bowie, Black Sabbath, Elton John och Queen är några av de klassiska akter som spelade in i ikoniska Trident Studios vid St Anne’s Court i Soho i London.
Nu återlanseras Trident Records genom att knyta ett gäng internationella akter till sitt stall.
En av dessa är Adée från Sverige som 26 mars släpper singeln ”Done” som hon har skrivit tillsammans med före detta Eurythmics-medlemmen Dave Stewart.

Adée säger,

- Jag är väldigt glad och ser mycket fram emot att se hur "Done" tas emot och hur detta samarbete kommer fortsätta utvecklas, det känns hoppfullt att något så här fint kunde hända under det annars rätt tuffa 2020, säger Adée själv om att ha blivit signad till Trident.

Förhandslyssna på ”Done”:
https://trident.news/adee-done (Release: 26 mars)

Artisten Adée har under sommaren och hösten 2020 framfört sina coronasäkrade konserter på Konstmuseet i Kalmar och på Ronneby Art Gallery m.fl. Nu släpper hon sin första singel ”Done” på engelska skivbolaget Trident Records och är snart även aktuell med en minidokumentär om hennes coronasäkrade konserter för en-två personer. Den här veckan besöker hon konstnären Susanne Demåne i hennes ateljé i Blekinge för att slutföra dokumentären genom att spela in kommande låten ”Done” i en avskalad akustisk version i Demånes ateljé. ”Done” är skriven tillsammans med Adam Richards och Eurythmics-medlemmen Dave Stewart som också ligger bakom signingen med Adée till Trident Records.

Mer om Trident Records (översättning av engelsk press release):
Trident Records meddelar stolt sin återlansering genom att presentera nya internationella artistsigneringar.
London, United Kingdom måndag 1 februari 2021. Namnet ”Trident” är synonymt med den brittiska rockens glansdagar. Allt ifrån ”Hey Jude” till ”Your Song” till ”Rise & Fall of Zigge Stardust” spelades in på Trident Studios. The Beatles, The Rolling Stones, T-Rex, David Bowie, Black Sabbath, Elton John och så Queen naturligtvis är bara några av de klassiska akter som spelade in i ikoniska Trident Studios vid St Anne’s Court i Soho.

För att fira återlanseringen släpper bolaget en vinyl i begränsad upplaga med låtar från de nya artister man knutit till sig och som sedan kommer följas upp med ytterligare releaser under 2021 och framåt. De artister som skrivit avtal med Trident Records är; Adee (Sverige), DD KAIF (Ryssland), Diamond Spider (UK), Conor Latcham (UK); Kelly Elizabeth (Kanada); Last Girl (UK); Michael Incavo (USA) och UV (UK). Var och en av dessa artister upptäcktes genom Tridents App ”Trackd” som är en musikplattform vilken kombinerar musikskapande med att vara kontaktyta mellan bolaget och osignade artister. Här har också den legendariske Dave Stewart från Eurythmics varit med som rådgivare och letat talanger.

Digitalt släpp 26 mars.
Vinylrelease 30 april.

Kontakt Adée Sverige, Anders Westin – Westin Promotion för Talent Coach: anders@westinpromotion.com , mobil +46 708 773707

Contact Trident Records London, Press Enquiries: pressoffice@tridentrecordsltd.com| +44(0)7383011950