Svenska artisten Simon Andersson från Malmö nomineras till Word Entertainment Awards 2023 i Hollywood

PÅ FREDAG KAN SVENSKA ARTISTEN OCH PRODUCENTEN SIMON ANDERSSON FRÅN MALMÖ VINNA TVÅ PRISER FÖR ”BÄSTA ROCKLÅT OCH ”BÄSTA NYKOMLING” I GENREN ROCK PÅ DEN PRESTIGEFYLDA GALAN WORLD ENTERTANMENT AWARD I HOLLYWOOD.

I dag onsdag åker Svenska artisten, musikern och producenten Simon Andersson från Malmö till USA för att bl.a. framföra sin nominerade låt ”Try” på World Entertainment Award i Hollywood, en låt som han nominerad med i två kategorier på Galan.

World Entertainment Awards är en internationell gala som årligen arrangeras i Hollywood, alltid i samband med Grammy Award veckan i Los Angeles. Priser delas ut till personer från hela världen inom den globala underhållningsindustrin. Simon Andersson är nominerad med låten Try för ”Bästa rocklåt” och ”Bästa nykomling” i genren Rock.

Intresset från media i USA ha varit stor för Simon och nu senast intervjuade Top 40 Charts honom i ett längre reportage inför nomineringen.

Simon Andersson: A Journey Of Resilience, Creativity, And Musical Influence @ Top40-Charts.com - New Songs & Videos from 49 Top 20 & Top 40 Music Charts from 30 Countries

Även New Music Weekly träffade Simon på Zoom för en intervju inför Hollywood besöket.

Swedish Artist Simon Andersson from Malmö Nominated for the 2023 World Entertainment Awards - New Music Weekly

Det är inte första gången Simon Andersson får uppmärksamhet från USA. Även 2013 var han nominerad till ”Årets bästa låt på ”Hollywood Music Media Awards och Simon står senare som vinnare på den anrika Fonda Theater i Hollywood med låten ”Mia”

Vinsten med ”Årets bästa låt” då gick inte obemärkt förbi och Simon fick snart förfrågan om att uppträda live i amerikansk TV, toppade Music Rows Break-out Chart med låtarna ”Hold Did I Get Here” och ”City Lights”, turnerade i USA och spelade med sitt band på den prestigefyllda CMA Festivalen i Nashville två år i rad.

Den här veckan är det dags igen men den här gången på den andra prestigefyllda galan World Entertainment Award i Hollywood. Fredag den 2 februari håller vi tummarna för Simon Andersson att han även denna gång tar hem ett pris till Sverige som artist och låtskrivare.

Lyssna på ”Try” https://open.spotify.com/album/2nsiLLWdOHKtECsNSLNXPE?si=Q5SMEzImSJGruNX0LfB6LA

Try promo video

The Industri Time

Simon Andersson | Making Waves in the Global Rock Scene (theindustrytimes.com