Sweet – ”Greatest Hits Tour 2022

Sweet – ”Greatest Hits Tour 2022

Ett av de mest legendariska glamrockbanden kommer till Sverige på turné för första gången på väldigt länge. I början av 1970-talet slog Sweets glammiga rock igenom med dunder och brak med hjälp av ett pärlband av stora hits som bland annat: ”Funny funny”, ”CoCo” och ”Poppa Joe” som gav bandet deras första listplaceringar men det var med låtar som ”Blockbuster”, ”Teenage rampage”, ”The six teens”, ”Turn it down” och sjävklart ”Ballroom blitz” världshits som gjorde att Sweet togs sig in bland de allra största banden "world wide". Sweet har en låtskatt med 70-tals hits i ryggsäcken som saknar motstycke och självklart får fansen höra dessa på Sweet – Greatest Hits Tour. Originalsättningen av Sweet lades ner när sångaren Brian Connolly slutade 1979. Det var i många år tal om en återförening, men det blev aldrig av innan Connolly 1997 gick ur tiden. I dag är det den enda levande originalmedlemmen gitarristen Andy Scott som turnéerar med Sweet över hela Europa och bandet har bl.a gjort stor succé på Sweden Rock.

Gruppen har fram till idag sålt mer än 55 miljoner skivor och är ett av de absolut största banden från 1970 talet.

Turnéplan 2022

8/9 Borås, Åhaga