Vi som älskar 90-talet är tillbaka starkare än någonsin efter 2 års uppehåll! Idag släpper vi upp artisterna Super Femmes och Markoolio

Sveriges största sommarparty är tillbaka med all sin kärlek och Sverige kommer koka av hits med grymma 90-tals artister från hela världen.

Över 35 000 personer besökte festivalerna 2019! Nu fortsätter ”Vi som älskar 90-talet" sin publiksuccé för femte året under sommaren 2022!

Sommaren 2022 kommer festen att bli större och mer färgglad än någonsin!

Hit kommer festivalen i sommar:

2:e juli - Göteborg (Slottskogsvallen)

9:e juli - Stockholm (Östermalms IP)

23:e juli - Helsingborg (Olympia)

Inte mindre än ett tjugotal artister på ett tolvtimmars partaj.
I år är det ännu fler internationella superartister & fantastiska återföreningar från 90-talet & 00-talet.

Vi kommer i år även att ta festivalturnén i en lite mindre storlek samt annan lineup till:

9:e juli – Gävle (Gasklockorna)

15:e juli – Karlstad (Mariebergsskogen)

Vi som älskar 90-talet presenterar nya tjejbandet SUPER FËMMES
DRÖMHUS - MIIO - EMILIA - DE-DE

Drömhus - Miio - Emilia & De-De startar ett tjejband – och i sommar står de på Vi som älskar 90-talets scen för första gången tillsammans!

– Det är dags för en riktig nystart och så mycket hits som vi har tillsammans så blir det ett bra hits medley. Vi ser mycket fram emot sommaren, säger Drömhus Therese.

Sveriges bästa festivalturné fortsätter att lägga artister till sin redan stjärnspäckade deltagarlista inför sommaren 2022. Utöver tjejerna i Super Fëmmes står det nu även klart att Markoolio kommer att uppträda på festivalen.

– Årets lineup är den bästa någonsin. Att få se tjejerna från 90 talet på scen tillsammans igen är enormt stort, säger Joakim Stenhammar, Project Manager på Vi Älskar AB.

Super Fëmmes, som släpper en singel i april, kommer att spela såväl gamla hits som ny musik.

­ Publiken kommer att känna igen alla låtar, lovar Therese

Lineupen är starkare än någonsin!

Som vi har längtat efter festivaler, skön 90-talsmusik, öltält, buffaloskor och snabba brillor.

Palmerna och gräsmattorna är på vattning, vip-hyllorna snickras och skumpan förbereds för kylning.

Artisterna börjar bli redo för sommarens roligaste fest där eurodiscon är mantrat och neonfärgerna lyser lika mycket på scen som hos publiken.

Artister klara för Vi som älskar 90-talet 2022:

SCOOTER | COOLIO | BLÜMCHEN | E-TYPE | 2 UNLIMITED | FIVE | DJ SASH! | A1 | ANTILOOP | ITALOBROTHERS | WHIGFIELD | LAS KETCHUP | HADDAWAY | ROBIN S | U96 | BASIC ELEMENT | ANTIQUE | MARKOOLIO | SUPER FEMMES |

Host: JOSEFIN CRAFOORD & PETER SIEPEN

Med reservation för ändringar

Fler artister släpps löpande under våren 2022.

Vi som älskar 90 talet blir en Radiokanal!

Nentgroup Radio (NENT) har haft ett samarbete sedan länge med Vi Älskar AB kring festivalturnén ”Vi som älskar 90-talet”.

-Vi är så glada för att äntligen som första festival i Sverige valt att gemensamt lansera digital- och DAB-kanalen HitMix 90´s” – för alla som älskar 90-talets Eurodance! Detta är en naturlig förlängning av vårt långa samarbete säger Niklas Ekström, CEO på Vi Älskar AB.

Lyssna här!

Vi ses i sommar!