Gå direkt till innehåll
I ”Sluta dricka!” beskriver Kjell H Randehed ett nytt program för alkoholavvänjning.

Sluta dricka med nytt unikt program

Det finns många sätt att sluta dricka på.

Ett kan vara att långsamt trappa ner, vilket kanske är den svåraste metoden. Ett annat kan vara att sluta tvärt, men den metoden kan ha sina risker om du hållit på länge. Ett tredje sätt är att fastställa ett datum du ska sluta och arbeta mot det.

Vilken metod man än väljer kan Kjell H Randeheds bok ”Sluta dricka!” vara ett bra stöd och rentav en livlina på vägen till en framgångsrik nykterhet. Och vare sig man väljer att göra det själv eller tillsammans med andra, har man allt att vinna och ingenting att förlora.

Självhjälpsprogrammet i boken riktar sig till alla som vill sluta dricka alkohol. Synsättet i det här programmet skiljer sig från de vedertagna. Metoden bygger på författarens och redaktionens empiri, deras gemensamma livserfarenheter med dels eget användande, dels som medberoende samt professionellt arbete med andra beroendepersoner.

Metoden är utformad så att den ska kunna användas både av alla som individuellt vill sluta dricka, och av grupper och företag som vill använda den som underlag för en studiecirkel eller i behandling.

Kjell H Randeheds bok är kärnfull och lättläst och ger alla som har en ambition att sluta dricka en handbok i hur de ska lyckas, oavsett om de väljer att göra det på 14 dagar eller 14 veckor, precis som bokens undertitel antyder.

Boken utkommer den 8 juli 2020.

Recensionsexemplar av kan beställas via www.whipmedia.se/recensioner

Tryckt bok
: 978-91-89191-29-7