WICOM VINNER PRIS FÖR BÄSTA PRODUKT AV COMMUNICATIONS SOLUTIONS MAGAZINE

STOCKHOLM den 19 maj 2006 – Technology Marketing Corporation (TMCâ)s tidning Communications Solutions inkluderar Wicoms Communication Server Suite (CSS) bland 2005 Products of the Year. Tidningen belönar Wicom för “outstanding innovation”. Wicom Communication Server Suite är en öppen, standardbaserad mjukvarusvit för IP-telefoni. Med CSS kan företag få kundservice via flera kanaler, telefonförsäljning, företagstelefoni och mobilitet utifrån ett enda integrerat system. Wicom CSS kombinerar IT-system och flera terminaler i ett centralstyrt telefonisystem samtidigt som man använder fast telefoni (PSTN, PBX), mobil telefoni (GSM, GPRS, UMTS) och IP-nätverk för samtal och annan kommunikation. Systemet gör det möjligt med prioritering och gemensam kö för telefoni, e-mail, fax, röstmeddelanden, webbkontakter och SMS. Varje år delar tidningen Communications Solutions ut priset Product of the Year till företag som har visat på innovativ teknisk utveckling. – Wicom har visat oss på Communications Solutions att deras produkter och tjänster har tagit ett steg längre för att förbättra för användarna och för företagens ROI, säger Rich Thrani, TMC President och chefredaktör på Communications Solutions. – Vi är glada över att ha blivit tilldelade TMCs pris Product of the Year. Priset är ett bevis på att vi ligger långt fram tekniskt och att det finns en stor marknad för integrerade kommunikationslösningar som är både kostnadseffektiva och centralstyrda, säger Magnus Clementson, Sverigechef på Wicom. Vinnarna av Product of the Year 2005 kommer att publiceras i majnumret av Communications Solutions, www.tmcnet.com/comsol. För mer information kontakta: Wicom Communications Magnus Clementson, Sverigechef Tel: 08-588 373 02 Mob: 0709-90 90 07 E-post: magnus.clementson@wicom.com Om Wicom Wicom Communications är Europas ledande leverantör av kompletta IP-baserade kommunikationslösningar för kontaktcenter och programvara för professionell VoIP-telefoni i fasta och trådlösa nätverk. Med Wicoms programvara samlas all röst- och datatrafik, liksom tillgång till informationssystem och databaser i ett centralt administrerat system som möjliggör enhetlig köhantering, prioritering och dirigering av all inkommande och utgående kommunikation. Systemet hanterar såväl telefoni, fax, e-post och SMS som röstbrevlådor och webbkontakter. Wicoms lösningar används av fler än 200 kunder i 18 länder. I september 2005 fick Wicom en utmärkelse för sitt teknikledarskap inom IP-telefoni av Frost & Sullivan. Motiveringen var företagets bidrag inom standardiserade kommunikationslösningar för IP/VoIP i Europa. För mer information besök www.wicom.com.

• Kontrakt, uppdrag