Widrikssons har vunnit uppdraget att transportera vitvaror och hemelektronik för BSH Home Appliances.

BSH Home Appliances anlitar Widrikssons för gröna transporter av vitvaror

Widrikssons Åkeri har vunnit uppdraget att transportera vitvaror och hemelektronik för BSH Home Appliances, med varumärken som Bosch, Siemens och Gaggenau, till byggarbetsplatser i Stockholms- och Norrtäljeområdet. Alla transporter körs med fossilfria drivmedel.

Vitvaror och elektroniska produkter är ömtåliga och måste transporteras på synnerligen varsamt sätt vilket kräver särskild kunskap. Byggleveranser är dessutom känsliga för förseningar och det är avgörande att godset levereras i tid. Widrikssons har därför utformat ett specifikt transportflöde för BSH Home Appliances som bland annat ställer extra höga krav på effektiv logistik, punktlighet och varsam hantering av godset.

– Widrikssons har lång erfarenhet och kunniga chaufförer och är vana att utforma effektiva transportflöden utifrån särskilda behov. Vi är förstås glada att BSH Home Appliances valt oss för detta kvalitetsuppdrag, säger Foed Meliane, vice vd på Widrikssons.

Uppdraget innebär att transporter kommer att köras vardagar, cirka 250 dagar per år, mellan BSH Home Appliances och byggarbetsplatserna. Vitvarorna lastas på lagret i Nykvarn och levereras till byggarbetsplatserna via omlastning på Widrikssons terminal i Västberga.

– Vi ställer höga krav på logistik, punktlighet och kunskap och Widrikssons har rätt erfarenhet och expertis för uppdraget. Deras miljötänkande och innovativa lösningar var också en viktig parameter när vi valde dem, säger Anja Stumpf, Head of Logistics BSH Northern Europe.

Christel Grip, Hållbarhets- & Kommunikationschef på Widrikssons