Widriksson distribuerar elartiklar och energiteknik åt Rexel i Stockholm och Göteborg.

Rexel förlänger avtal med Widriksson Logistik igen

Elgrossisten Rexel Sverige har valt att återigen förnya samarbetet med Widriksson Logistik för distribution av elartiklar och energiteknik i Stockholm och Göteborg. Precis som tidigare är alla transporter fossilfria, och nu vässas också kraven på leveransprecision för att ge slutkunderna ännu bättre service.

­Avtalet med Rexel omfattar hämtning av elartiklar från Rexels distributionscentraler, sortering och omlastning på Widrikssons terminal, lokal distribution till Rexels butiker och slutkunder samt digital spårbarhet och realtidsuppföljning av transporterna genom den digitala TMS-plattformen Shyping.

- Vi är förstås glada för förnyat förtroende och vi sporras också av att Rexel ställer ännu högre krav än tidigare på kvalitet kopplat till leveransprecision, något som vi vet att vi är bra på. Samarbetet med Rexel sträcker sig flera år bakåt i tiden och vi ser fram emot många års ytterligare samarbete, säger Foed Meliane, vd på Widriksson Logistik.

- Vi har haft ett bra samarbete med Widriksson och väljer därför att förnya avtalet med vissa justeringar för att ytterligare vässa vår leveranskvalitet mot slutkunderna. Vi ser fram emot ett fortsatt gott samarbete och hög servicenivå hela vägen i leveranserna, säger Thomas Engman, Transportchef Rexel Sverige.

Det nya avtalet har höga krav gällande förnybara drivmedel och redan idag utförs samtliga transporter fossilfritt, bland annat med elfordon.

Om Rexel
Rexel är marknadsledande energiteknikdistributör som erbjuder material för elförsörjning i alla typer av byggnader, såväl inom tung industri och kraftbolag som i kommersiella fastigheter och helt vanliga svenska hem. Rexel driver utvecklingen i sin bransch mot ett energieffektivt och fossilfritt Sverige med teknik och tjänster inom till exempel energieffektivisering, solceller och elbilsladdning. Genom sin butikskedja servar de hela Sveriges elinstallatörer. Flera av butikerna erbjuder dygnet-runt-öppet 24/7.

Christel Grip, Hållbarhets- & Kommunikationschef på Widriksson Logistik