Willhem skapar nya hyreslägenheter i Västerås

Willhem skapar nya hyreslägenheter i Västerås

Genom att bygga om befintliga ytor som inte används i fastigheterna går det att skapa nya attraktiva bostäder. Willhem har nu påbörjat konvertering av en lokal som ska bli bostäder vid Liegatan i Västerås. Lagom till sommaren 2025 ska 54 nya hyreslägenheter stå klara för inflyttning.

Att titta på vad som går att göra av ytor som redan finns i beståndet, och som har potential att användas mer effektivt, är något som Willhem har tagit fasta på i sin fastighetsutveckling. I Västerås äger Willhem fastigheter vid Liegatan och här kommer en tom lokal, som tidigare nyttjats som äldreboende, att omvandlas till lägenheter. Totalt kommer det att bli 54 lägenheter i fem plan, i varierande storlekar mellan 1 till 3 rum och kök. Några av lägenheterna i markplan kommer att få egen uteplats.

Mikael Möller, projektchef hos Willhem, är glad att projektet nu är i gång.

− Det känns jätteroligt att vi kan bidra positivt till utvecklingen i området, där vi vet att många trivs och gärna bor kvar. Vi tror att det här konceptet blir ett fint tillskott som kan passa både ungdomar och äldre.

Uthyrningen av lägenheterna sker via Willhems hemsida, willhem.se, med preliminär start i oktober 2024. Inflyttning är beräknad till sommaren 2025.

För ytterligare information, kontakta:

Mikael Möller, projektchef Willhem
mikael.moller@willhem.se

Regioner

Willhem är ett bostadsbolag som tror på idén om ett boende som människor längtar och vill hem till. Vi äger, utvecklar och förvaltar hyreslägenheter på utvalda tillväxtorter i Sverige. Varje dag arbetar vi långsiktigt med att skapa ett enkelt och tryggt boende som är bra för både hus och människor. Ägare är Första AP-fonden. Läs mer på willhem.se.

Madeleine Wetterström

Presskontakt Kommunikations- och marknadschef 031 788 70 21