Vi byter namn till Wimab Evenemang och breddar vårt utbud

Kanske har du redan nåtts av nyheten att vi har bytt namn – Wimab Utbildning har blivit Wimab Evenemang. Det är en del i företagets nytänk med ett utökat koncept och olika typer av arrangemang.

– Vi ser med spänning och stolthet fram emot att få presentera våra nya koncept inom Wimabfamiljen för våra befintliga liksom nya kunder, säger Camilla Emring som är marknadsansvarig på Wimab.

Sedan 1 mars då de nya ägarna tog vid så har vi utökat tillfällena och kan nu erbjuda 60 olika evenemang under hösten och utbudet är stort.

- Vi har valt att ta in nya inspiratörer, kända som okända. Vi vill satsa på att ge inspiration och att våra besökare skall få med sig något tänkvärt hem, fortsätter Camilla.

- Extra roligt är det att vi har börjat att samarbeta med Frida Boisen som är aktuell med både bok och TV-program, Navid Modiri med den omtalade podden ”Björn & Navid” och inredningsexperten från Arga snickaren, Maria Celin, berättar Johan Järlmo en av ägarna till Wimab.

Kay Pollak är sedan flera år tillbaka en välkänd och mycket omtyckt föreläsare som Wimab fortsätter sitt samarbete med.

- Samarbetet med Kay Pollak har mynnat ut i ett nytt koncept, i november arrangerar vi en helgworkshop tillsammans. Vi bjuder in deltagare till väl värda dagar i Bohuslän, vi erbjuder workshops, god mat, nätverkande, morgonpromenader med vidunderliga vyer. Vi vill erbjuda våra gäster en helhet som bygger på god komfort och en härliga balans, säger Camilla.

Olof Röhlander är också ett välkänd namn hos Wimab och tillsammans med Lifeline Entertainment är det i höst dags för Omstart, en ny föreställning med premiär i Sundsvall den 26 oktober, som sedan vandrar vidare vidare till 15 olika städer under hösten.

Hälsoboosten är helt nytt koncept som har premiär våren 2019, Att skapa en balans i livet där varken vikt eller ideal står i fokus känns intressant och värdefullt att kunna erbjuda våra kunder i en vardag med stress och ouppnåeliga ideal, säger Camilla avslutningsvis.

Den 18 september går startskottet för höstprogrammet, då besöker Annika Sjöö Göteborg.

• wimab evenemang

I över 30 år har Wimab arrangerat föreläsningar och kurser för privatpersoner och arbetsteam. Tillsammans med Sveriges mest professionella, kreativa och kompetenta inspiratörer och föreläsare som till exempel Mia Törnblom, Kay Pollak, Christina Stielli och Olof Röhlander med många flera, erbjuder Wimab inspiration, kunskap och möjligheter för din personliga utveckling på jobbet och privat. Vår mission är att se dig utvecklas och stärkas!